ΑρχικήΟικιακάΠαιδίΗ παράλειψη πρωινού βασικός παράγοντας της παιδικής παχυσαρκίας

Η παράλειψη πρωινού βασικός παράγοντας της παιδικής παχυσαρκίας

2 λεπτά ανάγνωσης

Η επίδραση του πρωινού στην παιδική παχυσαρκία: συστηματική ανασκόπηση και μετα-ανάλυση.

 Ο επιπολασμός της παχυσαρκίας ή του υπερβολικού βάρους σε παιδιά και εφήβους έχει αυξηθεί σημαντικά από τη δεκαετία του 1980. Σύμφωνα με εκθέσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) (Παγκόσμια Στρατηγική για τη Διατροφή), το παγκόσμιο ποσοστό παχυσαρκίας μεταξύ των ατόμων κάτω των 18 ετών αυξήθηκε από 11 εκατομμύρια σε 124 εκατομμύρια σε διάστημα τριών δεκαετιών. Τα παιδιά με παχυσαρκία είναι πιθανό να παραμείνουν παχύσαρκα για το υπόλοιπο της ζωής τους και να βιώσουν μια ποικιλία από άλλες επιπλοκές.

- Advertisement -

Μελέτες έχουν δείξει  ότι η παράλειψη πρωινού μπορεί να συνδέεται με χαμηλότερο κορεσμό κατά τη διάρκεια της ημέρας και αύξηση της κατανάλωσης σνακ υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά ενώ η κατανάλωση πρωινού έχει πολλά πλεονεκτήματα όπως βελτιωμένη απόδοση στο σχολείο, βελτιωμένη γνωστική λειτουργία και μείωση της καθυστέρησης, των απουσιών και των ψυχοκοινωνικών προβλημάτων.

Μετά-ανάλυση του Πανεπιστήμιου Zhengzhou University που δημοσιεύτηκε στο Frontiers in Nutricion, αξιολόγησε συστηματικά την επίδραση της παράλειψης πρωινού στον επιπολασμό της παχυσαρκίας ή του υπερβολικού βάρους στα παιδιά. Οι ερευνητές πραγματοποίησαν μια βιβλιογραφική αναζήτηση για μελέτες που δημοσιεύτηκαν έως τις 19 Μαρτίου 2023, χρησιμοποιώντας τις βάσεις δεδομένων Cochrane, PubMed και Embase. Συνολικά 40 αναδρομικές μελέτες σε 323.244 παιδιά ηλικίας από 2 έως 20 ετών συμπεριλήφθηκαν σε αυτή τη μελέτη. Τα αποτελέσματα αυτής της μετα-ανάλυσης έδειξαν ότι τα παιδιά και οι έφηβοι που παρέλειψαν το πρωινό είχαν σημαντικά υψηλότερο επιπολασμό παχυσαρκίας ή υπέρβαρου από εκείνους που έτρωγαν πρωινό.

- Advertisement -

 Η παράλειψη πρωινού συσχετίστηκε θετικά με το υπερβολικό βάρος σε παιδιά και εφήβους. Ομοίως, η παράλειψη πρωινού συσχετίστηκε θετικά με την παχυσαρκία σε παιδιά και εφήβους. Το αποτέλεσμα ήταν επίσης διαφορετικό ανάλογα με το φύλο, με τα κορίτσια να επηρεάζονται περισσότερο. Υπήρχε επίσης συσχέτιση μεταξύ της παράλειψης πρωινού και της κοιλιακής παχυσαρκίας στα παιδιά.

Τα ευρήματα παρέχουν υποστήριξη για έναν πιθανό προστατευτικό ρόλο του πρωινού έναντι της υπερβολικής αύξησης βάρους σε παιδιά και εφήβους αν και οι ερευνητές είπαν πως οι μηχανισμοί που συνδέουν την παχυσαρκία με την κατανάλωση πρωινού παραμένουν ασαφείς και πρέπει να διερευνηθούν περαιτέρω.

Για να διαβάσετε τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα