ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΟ καφές στην εγκυμοσύνη είναι ασφαλής για την ανάπτυξη του εγκεφάλου του...

Ο καφές στην εγκυμοσύνη είναι ασφαλής για την ανάπτυξη του εγκεφάλου του μωρού – Μελέτη

3 λεπτά ανάγνωσης

Μελέτη απέτυχε να βρει ισχυρούς δεσμούς μεταξύ της κατανάλωσης καφέ στην εγκυμοσύνη και των νευροαναπτυξιακών δυσκολιών στα παιδιά.

Και ενώ αρκετές μελέτες έχουν συνδέσει την κατανάλωση καφέ κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης με αναπτυξιακά προβλήματα στο παιδί, νέα μελέτη του Πανεπιστημίου του Κουίνσλαντ απέτυχε να βρει ισχυρούς δεσμούς μεταξύ της κατανάλωσης καφέ κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και των νευροαναπτυξιακών δυσκολιών στα παιδιά. Παρόλα αυτά οι ερευνητές συμβουλεύουν τις μέλλουσες μητέρες να συνεχίσουν να ακολουθούν τις ιατρικές οδηγίες για την κατανάλωση καφεΐνης.

- Advertisement -

Η Δρ Gunn-Helen Moen και η διδακτορική φοιτήτρια Shannon D’Urso από το Ινστιτούτο Μοριακής Βιοεπιστήμης του UQ (IMB) προχώρησαν σε μια εις βάθος γενετική ανάλυση δεδομένων από δεκάδες χιλιάδες οικογένειες στη Νορβηγία.

«Οι Σκανδιναβοί είναι μερικοί από τους μεγαλύτερους καταναλωτές καφέ στον κόσμο, πίνουν τουλάχιστον 4 φλιτζάνια καφέ την ημέρα, με ελάχιστη μέριμνα για την κατανάλωση καφέ κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης», είπε ο Δρ Moen. «Η μελέτη μας χρησιμοποίησε γενετικά δεδομένα από μητέρες, πατέρες και μωρά καθώς και ερωτηματολόγια σχετικά με την κατανάλωση καφέ από τους γονείς πριν και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Οι συμμετέχοντες απάντησαν επίσης σε ερωτήσεις σχετικά με την ανάπτυξη του παιδιού τους μέχρι την ηλικία των 8 ετών, συμπεριλαμβανομένων των κοινωνικών, κινητικών και γλωσσικών του δεξιοτήτων.Η ανάλυσή μας δεν βρήκε καμία σχέση μεταξύ της κατανάλωσης καφέ κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και των νευροαναπτυξιακών δυσκολιών των παιδιών».

- Advertisement -

Οι ερευνητές είπαν ότι οι φυσιολογικές αλλαγές κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης εμποδίζουν την εύκολη διάσπαση της καφεΐνης και μπορεί να διασχίσει τον πλακούντα και να φτάσει στο έμβρυο, όπου δεν υπάρχουν ένζυμα που να τη μεταβολίζουν. Θεωρήθηκε ότι η συσσώρευση καφεΐνης επηρεάζει τον αναπτυσσόμενο εγκέφαλο του εμβρύου, αλλά η Δρ Moen είπε ότι προηγούμενες μελέτες παρατήρησης δεν μπορούσαν να εξηγήσουν άλλους περιβαλλοντικούς παράγοντες όπως το αλκοόλ, ο καπνός του τσιγάρου ή η κακή διατροφή.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν μια μέθοδο που ονομάζεται Μεντελιανή τυχαιοποίηση, η οποία μπορεί να διαχωρίσει τα  δεδομένα, ώστε να εξεταστεί αποκλειστικά η επίδραση της καφεΐνης στην εγκυμοσύνη. Και μια προηγούμενη μελέτη της Dr Moen έδειξε ότι η κατανάλωση καφέ στην εγκυμοσύνη δεν επηρέασε το βάρος γέννησης, τον κίνδυνο αποβολής ή θνησιγένειας.

Ωστόσο οι συγγραφείς τονίζουν τη σημασία της τήρησης των συμβουλών από τους παρόχους υγειονομικής περίθαλψης για τον περιορισμό της κατανάλωσης καφεΐνης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, καθώς η καφεΐνη μπορεί να επηρεάσει άλλα αποτελέσματα εγκυμοσύνης.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Psychological Medicine 

Πηγή: Υλικά που παρέχονται από το Πανεπιστήμιο του Κουίνσλαντ.

Αναφορά: Shannon D’Urso, Robyn E Wootton, Helga Ask, Caroline Brito Nunes, Ole A Andreassen, Liang-Dar Hwang, Gunn-Helen Moen, David M Evans, Alexandra Havdahl. Μεντελική ανάλυση τυχαιοποίησης της κατανάλωσης καφέ από τη μητέρα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης στις νευροαναπτυξιακές δυσκολίες των απογόνων στη Νορβηγική μελέτη κοόρτης μητέρας, πατέρας και παιδιού (MoBa) . Ψυχολογική Ιατρική , 2024; 1 DOI: 10.1017/S0033291724002216

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα