ΑρχικήΟικιακάΜεσογειακή διατροφή… για την καρδιά μας!

Μεσογειακή διατροφή… για την καρδιά μας!

cibum team

Τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής για την υγεία μας έχουν πολλάκις καταγραφεί και προβληθεί.

Μάλιστα, πολλές μελέτες έχουν εστίαση στη μείωση των πιθανοτήτων για καρδιακά προβλήματα, σε όσους ακολουθούν τον μεσογειακό τρόπο διατροφής.

- Advertisement -

Ωστόσο, νέα έρευνα έρχεται να αναδείξει τη μεσογειακή διατροφή ως «ασπίδα» για την καρδιά όσων έχουν υποστεί έμφραγμα μια φορά, δηλαδή μειώνει την πιθανότητα μιας νέας καρδιακής προσβολής.

 Στη μελέτη, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Κόρδοβα, το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Queen Sofia και το Ινστιτούτο Βιοϊατρικής Έρευνας Μαϊμονίδης της Κόρδοβα (Imibic) συνέκριναν τις επιδράσεις δύο διαφορετικών υγιών διαιτών στο ενδοθήλιο, δηλαδή τους «τοίχους» που καλύπτουν τις αρτηρίες.

- Advertisement -

Στην έρευνα συμμετείχαν 1.002 συμμετέχοντες, οι οποίοι είχαν προηγουμένως υποστεί καρδιακή προσβολή. Συμφώνησαν να παρακολουθούνται κατά τη διάρκεια ενός έτους.

Οι μισοί εξ αυτών ακολούθησαν μεσογειακή δίαιτα. Τα καθημερινά γεύματα βασίστηκαν στην άφθονη χρήση εξαιρετικού παρθένου ελαιολάδου, φρούτα και λαχανικά. Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν επίσης να τρώνε τρεις μερίδες όσπρια, ψάρια και ξηρούς καρπούς κάθε εβδομάδα. Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη ήταν εκτός μενού, όπως και τα κορεσμένα λίπη, δηλαδή το κόκκινο κρέας, το βούτυρο και η μαργαρίνη.

Οι άλλοι μισοί ακολούθησαν μια δίαιτα χαμηλή σε λιπαρά, που απέκλειε διάφορα είδη φυτικών και ζωικών λιπών από τα καθημερινά πιάτα τους. Αυξήθηκαν επίσης η πρόσληψη σύνθετων υδατανθράκων, ακολουθώντας ένα σχέδιο διατροφής ολικής αλέσεως, μπιζέλια, φασόλια και πλούσια σε φυτικές ίνες φρούτα και λαχανικά, κατά τη διάρκεια της μελέτης. Όπως και στην ομάδα με τη μεσογειακή διατροφή, τους είπαν να μειώσουν το κόκκινο κρέας, καθώς και να μειώσουν τα τρόφιμα και τους ξηρούς καρπούς με ζάχαρη.

Καθώς όλοι οι συμμετέχοντες είχαν ήδη υποστεί καρδιακή προσβολή, ο καθένας έλεγξε τις αρτηρίες του στις αρχές του έτους για να αξιολογήσει τη μόνιμη βλάβη των καρδιών τους, καθώς και την ικανότητα αγγειοδιαστολής των αιμοφόρων αγγείων, η οποία σχετίζεται με την ικανότητα της καρδιάς να διευρύνει και να αυξήσει τη ροή του αίματος σε άλλες περιοχές του σώματος.

Παράλληλα, μετρήθηκε επίσης η ικανότητα αποκατάστασης των αρτηριών, που χρησιμοποιούν ενδοθηλιακά προγονικά κύτταρα ή βλαστικά κύτταρα.

«Παρατηρήσαμε ότι το μοντέλο της μεσογειακής διατροφής προκάλεσε καλύτερη ενδοθηλιακή λειτουργία, πράγμα που σημαίνει ότι οι αρτηρίες ήταν πιο ευέλικτες στην προσαρμογή σε διαφορετικές καταστάσεις στις οποίες απαιτείται μεγαλύτερη ροή αίματος », δήλωσε ο López Miranda, ένας από τους κύριους ερευνητές και συντονιστές της ερευνητικής ομάδας διατροφικής γονιδιωματικής και μεταβολικού συνδρόμου στο Ινστιτούτο Βιοϊατρικής Έρευνας Maimonides της Κόρδοβα,

«Η ικανότητα του ενδοθηλίου να αναγεννάται ήταν καλύτερη και εντοπίσαμε δραστική μείωση της βλάβης στο ενδοθήλιο, ακόμη και σε ασθενείς με σοβαρό κίνδυνο», πρόσθεσε.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα