ΑρχικήΟικιακάLIFEΜελέτη: Μόλις 10 λεπτά περπάτημα ημερησίως εντείνουν τη μακροζωία ενός 80χρονου

Μελέτη: Μόλις 10 λεπτά περπάτημα ημερησίως εντείνουν τη μακροζωία ενός 80χρονου

2 λεπτά ανάγνωσης

Μειώνεται ο κίνδυνος θανάτου κατά 40%!

Μία ώρα περπάτημα την εβδομάδα ή περίπου 10 λεπτά τη μέρα σχετίζονται με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής στους ανθρώπους 85 ετών και άνω, μειώνοντας τον κίνδυνο θανάτου από οποιαδήποτε αιτία, δείχνει μια νέα νοτιοκορεατική επιστημονική μελέτη.

- Advertisement -

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρ Μου-Νιγιούν Τζιν του Νοσοκομείου Sanggye Paik του Πανεπιστημίου Inje στη Σεούλ, οι οποίοι έκαναν τη σχετική ανακοίνωση σε συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Καρδιολογίας στη Βαρκελώνη, μελέτησαν 7.047 ανθρώπους άνω των 85 ετών (μέση ηλικία 87 έτη – το 68% γυναίκες), σχετικά με τον χρόνο που αφιέρωναν σε περπάτημα αργό ή γρήγορο, καθώς και σε άλλες σωματικές δραστηριότητες (ποδήλατο, τρέξιμο κ.α.).

Το 13% περπατούσαν πάνω από τρεις ώρες την εβδομάδα, το 9% δύο έως τρεις ώρες, το 12% μία έως δύο ώρες, το 8% λιγότερο από μία ώρα και το 57% δεν περπατούσαν καθόλου στον ελεύθερο χρόνο τους. Το 15% έκαναν παράλληλα σωματική δραστηριότητα μέτριας έντασης, ενώ το 11% μεγάλης έντασης.

- Advertisement -

Η μελέτη διαπίστωσε ότι, σε σχέση με τους σωματικά αδρανείς ηλικιωμένους, όσοι περπατούσαν τουλάχιστον μία ώρα την εβδομάδα συνολικά, είχαν περίπου 40% μικρότερο κίνδυνο για θάνατο από καρδιαγγειακή ή άλλη αιτία.

«Οι ενήλικες, όσο μεγαλώνουν, είναι ολοένα πιο απίθανο να είναι τόσο σωματικά δραστήριοι όσο συνίσταται. Η μελέτη μας δείχνει ότι αρκεί περπάτημα μιας ώρας για να ωφελήσει έναν άνθρωπο άνω των 85 ετών. Για να το πούμε απλά, περπατήστε 10 λεπτά τη μέρα», δήλωσε ο δρ Τζιν.

«Το περπάτημα συνδέεται με μικρότερη πιθανότητα θανάτου των ηλικιωμένων, άσχετα με το αν κάνουν καθόλου κάποια άλλη σωματική δραστηριότητα μέτριας έως υψηλής έντασης. Το βασικό μήνυμα είναι να μη σταματάτε να περπατάτε καθ’ όλη τη ζωή σας», πρόσθεσε.

Πηγή: ΑΠΕ

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα