ΑρχικήΝέαΈλλειψη βιταμίνης D σε Έλληνες και Κύπριους (στις πιο ηλιόλουστες χώρες της...

Έλλειψη βιταμίνης D σε Έλληνες και Κύπριους (στις πιο ηλιόλουστες χώρες της Ευρώπης) διαπιστώνει νέα μελέτη!

3 λεπτά ανάγνωσης

Αν και η Ελλάδα και η Κύπρος είναι χώρες με περισσότερες από 2.700 ώρες ηλιοφάνεια ετησίως, ερευνητές ανακάλυψαν ότι η πλειονότητα των πολιτών έχει ανεπάρκεια σε βιταμίνη D.

Η βιταμίνη D παίζει καθοριστικό ρόλο στην υγεία των οστών και στο μεταβολισμό του ασβεστίου, αλλά έχει επίσης μια πληθώρα βιολογικών δράσεων μέσω της λειτουργίας της ως στεροειδούς ορμόνης. Έχει προταθεί ότι μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου, αυτοάνοσων νοσημάτων και μολυσματικών ασθενειών. Αυτή η λιποδιαλυτή βιταμίνη δεν επηρεάζει μόνο τον μεταβολισμό των μετάλλων αλλά έχει και διάφορες άλλες φυσιολογικές λειτουργίες και η ανεπάρκειά της επηρεάζει και τους άνδρες και τις γυναίκες σε όλη της διάρκεια της ζωής τους.

- Advertisement -

Μελέτη που διεξήχθη από τη σχολή Ιατρικών Επιστημών στο University College του Λονδίνου με επικεφαλής την Δρ Ιωάννα Ξύδα, έδειξε ότι η πλεινότητα των πολιτών σε Ελλάδα και Κύπρο έχει ανεπάρκεια σε βιταμίνη D.

Η κ Ξύδα μιλώντας στο nutritioninsight είπε πως η Κύπρος είναι η χώρα με τις περισσότερες ώρες ηλιοφάνειας ετησίως στην Ευρώπη σύμφωνα με τα στοιχεία της μετεωρολογικής υπηρεσίας, αλλά είναι ανησυχητικό και εκπληκτικό το γεγονός ότι η ανεπάρκεια βιταμίνης D είναι τόσο έντονη σε αυτές τις δύο ηλιόλουστες χώρες της Μεσογείου. Ωστόσο, οι πολίτες τους δεν φαίνεται να το γνωρίζουν αυτό.

- Advertisement -

H κ. Ξυδά επεσήμανε επίσης το γεγονός πως παρά την φήμη που ισχύει για τις χώρες της Βόρειας Ευρώπης και ιδιαίτερα στη Σουηδία, ο επιπολασμός της ανεπάρκειας είναι πιθανώς μικρότερος από 1%, λόγω των σωστών πολιτικών που εφαρμόζουν οι τοπικές υπηρεσίες υγείας και της διατροφής με λιπαρά ψάρια.

Η μελέτη περιελάμβανε δεδομένα για τα επίπεδα βιταμίνης D 2.594 Κυπρίων πολιτών και 8.780 Ελλήνων πολιτών σε δείγματα αίματος που ελήφθησαν σε διάστημα πέντε ετών. Τα αποτελέσματα διαπίστωσαν ότι το 69,3% του κυπριακού πληθυσμού και το 72,7% του ελληνικού πληθυσμού έπασχε από υποβιταμίνωση D ανεξάρτητα από την ηλικία, το φύλο ή άλλους κοινωνικοοικονομικούς παράγοντες. Στην Ελλάδα, το 6,6% ενός ελεγμένου δείγματος Αθηναίων παιδιών προσχολικής ηλικίας είχε ανεπάρκεια βιταμίνης D με πιθανές δυσμενείς αναπτυξιακές εκβάσεις. Έχει επίσης βρεθεί ότι το 57,7% των ενηλίκων στην Αθήνα είχαν επίσης ανεπαρκή επίπεδα.

Υπενθυμίζεται ότι μια μελέτη 1.800 ατόμων στην Ισπανία βρήκε ποσοστό ανεπάρκειας 83% ενώ στην Ιταλία περίπου το 36% του πληθυσμού ήταν ανεπαρκής σε βιταμίνη D.

Στα συμπεράσματα της μελέτης αναφέρεται: Τα ευρήματά μας υποδηλώνουν ότι η άφθονη έκθεση στο ηλιακό φως στην Ελλάδα και την Κύπρο δεν επαρκεί για την πρόληψη της υποβιταμίνωσης D. Αυτή η μελέτη έδειξε σημαντικό επιπολασμό ανεπάρκειας και ανεπάρκειας βιταμίνης D και στα δύο δείγματα πληθυσμού. Η ανεπάρκεια βιταμίνης D είναι πιο έντονη κατά τους χειμερινούς μήνες και στις αρχές της άνοιξης και εμφανίζεται και στα δύο φύλα και σε κάθε ηλικιακή ομάδα. Οι γιατροί πρέπει να είναι πολύ καχύποπτοι για την υποβιταμίνωση D σε ασθενείς με ορισμένα αυτοάνοσα ή αιματολογικά νοσήματα που μπορεί να χρειάζονται παρακολούθηση. Υπάρχει ακόμη ανάγκη για προοπτικές διαχρονικές μελέτες για τη διερεύνηση της κλίμακας και των βιολογικών μηχανισμών που σχετίζονται με τις ανεπάρκειες της βιταμίνης D και άλλων μικροθρεπτικών συστατικών. Επιπλέον, είναι απαραίτητες επεμβατικές μελέτες που διερευνούν τα ευεργετικά αποτελέσματα των συμπληρωμάτων βιταμίνης D.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα