ΑρχικήΟικιακάΚαλό το "σαλαμάκι" αλλά μόνο από την Κατίνα...

Καλό το “σαλαμάκι” αλλά μόνο από την Κατίνα…

cibum team

Την εποχή που ο Ελληνικός κινηματογράφος ήταν στο απόγειό του, ο αείμνηστος Κώστας Βουτσάς, έγραψε ιστορία, με το “Κααατίνα σαλαμάκι”. Τότε ήταν σπάνιο έδεσμα. όχι η Κατίνα. Το σαλαμάκι. Τώρα όμως υπάρχει σε αφθονία και δεν είναι ότι καλύτερο για την διατροφή μας.
Καλό το “σαλαμάκι” αλλά μόνο από την Κατίνα…
Μία νέα διεθνής επιστημονική έρευνα βρήκε σχέση ανάμεσα στην κατανάλωση επεξεργασμένου κρέατος και στον αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου και πρόωρου θανάτου. Αντίθετα, δεν προέκυψε συσχέτιση με το μη κατεργασμένο κόκκινο κρέας ή το κρέας από πουλερικά.

   Οι ερευνητές της μελέτης PURE, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό περιοδικό Επιστήμης της Διατροφής «American Journal of Clinical Nutrition», ανέλυσαν στοιχεία για περίπου 134.300 ανθρώπους από 21 χώρες πέντε ηπείρων, οι οποίοι παρακολουθήθηκαν σε βάθος σχεδόν δεκαετίας.

- Advertisement -

  Διαπιστώθηκε ότι η κατανάλωση 150 ή περισσότερων γραμμαρίων επεξεργασμένου κρέατος την εβδομάδα σχετιζόταν με -κατά μέσο όρο- αύξηση 46% του κινδύνου καρδιαγγειακής νόσου και κατά 51% του κινδύνου θανάτου, σε σχέση με όσους δεν έτρωγαν καθόλου επεξεργασμένο κρέας. Από την άλλη, η κατανάλωση μέτριων ποσοτήτων μη επεξεργασμένων κρεάτων δεν φάνηκε να έχει κάποια επίπτωση στην υγεία.

   «Τα διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν ότι η κατανάλωση με μέτρο μη επεξεργασμένου κρέατος, στο πλαίσιο μίας γενικότερης υγιούς διατροφής, είναι απίθανο να αποβεί επιβλαβής», δήλωσε ο δρ Μασίντ Ντεγκάν του καναδικού Πανεπιστημίου ΜακΜάστερ του Οντάριο. Αντίθετα, σύμφωνα με τους ερευνητές, «πρέπει να ενθαρρύνεται ο περιορισμός της κατανάλωσης του επεξεργασμένου κρέατος».

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα