ΑρχικήΟικιακάΕπιστήμη: Ο βασιλικός καταπολεμά το Αλτσχάιμερ

Επιστήμη: Ο βασιλικός καταπολεμά το Αλτσχάιμερ

cibum team

Επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο Υγείας της Νότιας Φλόριντα (USF Health) έχουν ανακαλύψει ένα νέο μηχανισμό που βοηθά νευρώνες να έχουν την αίσθηση σημάτων από το μικροβίωμα του εντέρου, σύμφωνα με το GenEngNews. Το εύρημα εξηγεί πώς η ουσία φενχόλη (Fenchol) – μια φυσική ένωση που βρίσκεται στον βασιλικό και σε άλλα φυτά – μειώνει τη νευροτοξικότητα που σχετίζεται με τη νόσο του Αλτσχάιμερ στην κυτταρική καλλιέργεια και σε ζωικά μοντέλα.

Τα ευεργετικά βακτήρια στο έντερο μας είναι γνωστό ότι παράγουν λιπαρά οξέα βραχείας αλυσίδας (SCFAs) ως υποπροϊόν του μεταβολισμού τους. Αυτά όχι μόνο παρέχουν θρεπτικά συστατικά στα κύτταρα του παχέος εντέρου, αλλά συμβάλλουν επίσης στην υγεία του εγκεφάλου. Οι ασθενείς με ήπια γνωστική εξασθένηση (MCI), άνοια και νόσο του Αλτσχάιμερ συχνά έχουν μειωμένα επίπεδα SCFAs. Ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο ακριβώς τα μειωμένα επίπεδα των SCFAs συμβάλλουν στη νόσο του Αλτσχάιμερ ήταν ασαφής.

- Advertisement -

Αυτή η νέα μελέτη παρέχει στοιχεία ότι τα SCFAs που προέρχονται από το έντερο μπορούν να δεσμεύσουν και να ενεργοποιήσουν τον υποδοχέα ελεύθερου λιπαρών οξέων 2 (FFAR2) σε νευρώνες στον εγκέφαλο, μειώνοντας τη νευροτοξικότητα που προκαλείται από βήτα αμυλοειδές.

«Η μελέτη μας είναι η πρώτη που ανακαλύπτει ότι η διέγερση του μηχανισμού ανίχνευσης FFAR2 από αυτούς τους μικροβιακούς μεταβολίτες (SCFAs) μπορεί να είναι ευεργετική στην προστασία των εγκεφαλικών κυττάρων από την τοξική συσσώρευση της πρωτεΐνης αμυλοειδούς-βήτα που σχετίζεται με τη νόσο του Αλτσχάιμερ», δήλωσε ο κύριος ερευνητής Hariom Yadav, PhD. Η ομάδα του Yadav επικεντρώνεται στο πώς το μικροβίωμα του εντέρου επηρεάζει την υγεία του εγκεφάλου και τη γνωστική παρακμή που σχετίζεται με την ηλικία.

- Advertisement -

Η νόσος του Αλτσχάιμερ είναι μια καταστροφική νευροεκφυλιστική ασθένεια όπου οι ασθενείς χάνουν σταδιακά τη μνήμη τους και άλλες γνωστικές δεξιότητες. Πολύ πριν αρχίσει να εκδηλώνεται η γνωστική εξασθένηση, οι πρωτεϊνικές πλάκες των αμυλοειδών-βήτα και οι εμπλοκές της πρωτεΐνης ταυ, αρχίζουν να εναποτίθενται στον εγκέφαλο, προκαλώντας φλεγμονή των νεύρων και νευρωνικό θάνατο.

Δεδομένου ότι τα επίπεδα των SCFA μειώνονται σε ασθενείς με νόσο του Αλτσχάιμερ, οι ερευνητές προσπάθησαν στη συνέχεια να εντοπίσουν άλλες φυσικές ενώσεις που μιμούνται τα SCFA. Προς το σκοπό αυτό, διεξήγαγαν μια μεγάλης κλίμακας μελέτη με τη βοήθεια υπολογιστή με περισσότερες από 144.000 φυσικές ενώσεις.

Η ομάδα περιόρισε κατέληξε σε 15 κορυφαίους υποψηφίους από αυτές τις φυσικές ενώσεις, και έπειτα στον πιο ισχυρό, την ουσία φενχόλη, η οποία διεγείρει τα νευρωνικά σήματα.

Η θεραπεία με φενχόλη, μειώνει τη γήρανση των νευρωνικών κυττάρων. Σύμφωνα με τον Yadav, τα γηράσκοντα κύτταρα συσσωρεύονται στα άρρωστα και γηράσκοντα όργανα, και στέλνουν τα φλεγμονώδη σήματα πίεσης ή θανάτου στα γειτονικά υγιή κύτταρα, τα οποία τελικά επίσης γερνούν ή πεθαίνουν.

Επίσης, μειώνει και καθαρίζει τη συσσώρευση αμυλοειδούς βήτα, μειώνοντας έτσι τη νευροτοξικότητα.

“Μειώνει το σχηματισμό των μισοπεθαμένων νευρωνικών κυττάρων-ζόμπι και αυξάνει επίσης την αποικοδόμηση του (μη λειτουργικού) αμυλοειδούς βήτα, έτσι ώστε να καθαρίζεται από τον εγκέφαλο πολύ πιο γρήγορα.” δήλωσε ο Yadav.

Σε μελλοντικές μελέτες, η ομάδα υγείας USF θα διερευνήσει τη δυνατότητα χρήσης της φενχόλης για τη θεραπεία ή την πρόληψη της παθολογίας του Αλτσχάιμερ. Θα διερευνήσουν τη συγκριτική αποτελεσματικότητα της φενχόλης, που καταναλώνεται απευθείας μέσω του βασιλικού ή απομονώνεται και χορηγείται ως χάπι.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα