ΑρχικήΟικιακάΕλληνική μελέτη: Τα επεξεργασμένα τρόφιμα σχετίζονται με καρδιαγγειακές νόσους

Ελληνική μελέτη: Τα επεξεργασμένα τρόφιμα σχετίζονται με καρδιαγγειακές νόσους

cibum team

Η συχνή, μέσα στην εβδομάδα, κατανάλωση επεξεργασμένων σε μεγάλο βαθμό τροφίμων συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου, σύμφωνα με μια νέα ελληνική επιστημονική μελέτη.

   Η έρευνα, στο πλαίσιο της μελέτης ATTICA, με επικεφαλής την κλινική διαιτολόγο-διατροφολόγο δρα Ματίνα Κούβαρη του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου, η οποία παρουσιάστηκε στο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Καρδιολογίας στη Γαλλία, πραγματοποιήθηκε σε 2.020 άνδρες και γυναίκες με μέση ηλικία 45 ετών, που παρακολουθήθηκαν σε βάθος δεκαετίας για θανατηφόρα και μη καρδιαγγειακά περιστατικά, όπως εμφράγματα, ασταθή στηθάγχη, καρδιακή ανεπάρκεια, καρδιακή αρρυθμία κ.α. (υπήρξαν 317 τέτοια περιστατικά). Οι συμμετέχοντες κατανάλωναν κατά μέσο όρο 15 μερίδες άκρως επεξεργασμένων τροφίμων την εβδομάδα.

- Advertisement -

   Διαπιστώθηκε ότι όσο μεγαλύτερη ήταν η κατανάλωση τέτοιων τροφίμων, τόσο μεγαλύτερος ήταν στη συνέχεια ο καρδιαγγειακός κίνδυνος. Με μια μέση κατανάλωση 7, 13 και 18 μερίδων εβδομαδιαίως, η πιθανότητα καρδιαγγειακής νόσου ήταν 8,1%, 12,2% και 16,6% αντίστοιχα. Κάθε επιπρόσθετη μερίδα πολύ επεξεργασμένων τροφίμων μέσα στην εβδομάδα σχετιζόταν με μια αύξηση κατά 10% της πιθανότητας καρδιαγγειακής νόσου μέσα στην επόμενη δεκαετία.

   Επιπλέον, όσο λιγότερο ακολουθούσε κανείς τη μεσογειακή διατροφή, άρα έτρωγε πιο ανθυγιεινά, τόσο σημαντικότερη ήταν η αρνητική επίπτωση των επεξεργασμένων τροφών. Στις τροφές αυτές ανήκουν το μαζικά παραγόμενο ψωμί, τα έτοιμα φαγητά, τα φαγητά ‘φαστ φουντ”, τα γλυκά, τα αλμυρά σνακ, τα δημητριακά του πρωινού, τα επεξεργασμένα κρέατα και ψάρια, οι κονσέρβες λαχανικών με πρόσθετο αλάτι, τα αποξηραμένα φρούτα με ζάχαρη, τα αναψυκτικά κ.α.

- Advertisement -

   «Αυξάνονται οι ενδείξεις για τη σχέση ανάμεσα στα άκρως επεξεργασμένα τρόφιμα και στους αυξημένους κινδύνους για αρκετές χρόνιες παθήσεις. Η μελέτη μας δείχνει ότι η επιβλαβής σχέση με την καρδιαγγειακή νόσο είναι ακόμη ισχυρότερη για όσους γενικά κάνουν ανθυγιεινή διατροφή», δήλωσε η κ.Κούβαρη.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα