ΑρχικήΕπιστήμηΥποκατάστατα αλατιού: Οδηγούν σε επεισόδια χαμηλής αρτηριακής πίεσης;

Υποκατάστατα αλατιού: Οδηγούν σε επεισόδια χαμηλής αρτηριακής πίεσης;

2 λεπτά ανάγνωσης

Επιστημονική μελέτη για την επίδραση των υποκατάστατων αλατιού στην υπέρταση και την υπόταση.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η υπέρταση είναι ο κύριος παράγοντας κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα και θνησιμότητα. Επηρεάζει πάνω από 1,4 δισεκατομμύρια ενήλικες και έχει ως αποτέλεσμα 10,8 εκατομμύρια θανάτους ετησίως παγκοσμίως. Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους μείωσης του κινδύνου υπέρτασης είναι η μείωση της πρόσληψης νατρίου.

- Advertisement -

Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of the American College of Cardiology αξιολόγησε τα υποκατάστατα αλατιού ως λύση για τον έλεγχο και τη διατήρηση υγιούς αρτηριακής πίεσης μόνο από τη μείωση του αλατιού και το εάν η αντικατάσταση του κανονικού αλατιού με ένα υποκατάστατο αλατιού μπορεί να μειώσει τα περιστατικά υπέρτασης ή υψηλής αρτηριακής πίεσης σε ηλικιωμένους ενήλικες. Οι ερευνητές τόνισαν πως οι ενήλικες επειδή πέφτουν συχνά στην παγίδα της κατανάλωσης υπερβολικού αλατιού μέσω εύκολα προσβάσιμων και πιο φθηνών επεξεργασμένων τροφίμων, πρέπει να ευαισθητοποιηθούν ως προς την κατανάλωση τροφίμων χωρίς νάτριο.

Η μελέτη DECIDE-Salt περιελάμβανε 611 συμμετέχοντες 55 ετών και άνω από 48 εγκαταστάσεις φροντίδας χωρισμένες σε δύο ομάδες: 24 εγκαταστάσεις (313 συμμετέχοντες) που αντικατέστησαν το συνηθισμένο αλάτι με το υποκατάστατο αλατιού και 24 εγκαταστάσεις (298 συμμετέχοντες) που συνέχισαν τη χρήση του συνηθισμένου αλατιού.

- Advertisement -

Η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα πως τα άτομα που χρησιμοποίησαν υποκατάστατο αλατιού είχαν 40% χαμηλότερη συχνότητα εμφάνισης και πιθανότητα να εμφανίσουν υπέρταση σε σύγκριση με εκείνους που χρησιμοποιούσαν κανονικό αλάτι. Επιπλέον, τα υποκατάστατα αλατιού δεν προκάλεσαν υπόταση, η οποία μπορεί να είναι ένα κοινό πρόβλημα σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση  https://www.jacc.org/doi/10.1016/j.jacc.2023.12.013?_ga=2.230946396.2135053004.1707817813-1326101232.1707817812

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα