ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΒούτυρο ή φυτικά έλαια; Νέα έρευνα καταρρίπτει τους διατροφικούς μύθους

Βούτυρο ή φυτικά έλαια; Νέα έρευνα καταρρίπτει τους διατροφικούς μύθους

3 λεπτά ανάγνωσης

Μεγάλη μελέτη συνδέει τα φυτικά έλαια με τη μακροζωία και μειωμένο κίνδυνο ασθενειών.

Μια νέα εκτεταμένη επιστημονική μελέτη αποκαλύπτει ότι η αντικατάσταση του βουτύρου με φυτικά έλαια, όπως το ελαιόλαδο, το καλαμποκέλαιο και το κραμβέλαιο, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο σοβαρών ασθενειών, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου και των καρδιακών παθήσεων.

- Advertisement -

Αντίθετα, όσοι καταναλώνουν συστηματικά βούτυρο φαίνεται να έχουν αυξημένη θνησιμότητα σε σύγκριση με εκείνους που επιλέγουν φυτικά έλαια στη διατροφή τους.

Η μελέτη που δημοσιεύθηκε στο JAMA Internal Medicine, ανέλυσε τα διατροφικά δεδομένα 200.000 ανθρώπων για περισσότερα από 30 χρόνια. Τα ευρήματα έδειξαν ότι η αντικατάσταση μόλις 10 γραμμαρίων βουτύρου την ημέρα με φυτικό έλαιο μείωσε τον κίνδυνο θανάτου κατά 17%.

- Advertisement -

Παράγοντες όπως ο τρόπος ζωής και η διατροφή ελήφθησαν υπόψη, επιβεβαιώνοντας ότι όσοι είχαν τη μεγαλύτερη κατανάλωση βουτύρου αντιμετώπιζαν 15% αυξημένο κίνδυνο θανάτου, κυρίως από καρδιακές παθήσεις και καρκίνο.

Ο Tom Sanders, ομότιμος καθηγητής διατροφής στο King’s College London, τονίζει ότι η μελέτη αυτή διαλύει τις παρανοήσεις σχετικά με τα φυτικά έλαια. Εξηγεί ότι το βούτυρο, πλούσιο σε κορεσμένα και τρανς λιπαρά, έχει πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε πολυακόρεστα λιπαρά, τα οποία είναι ωφέλιμα για την καρδιαγγειακή υγεία.

Αντίθετα, τα φυτικά έλαια, όπως το ελαιόλαδο, το σπορέλαιο και το κραμβέλαιο, περιέχουν υψηλά επίπεδα ακόρεστων λιπαρών, τα οποία συνδέονται με τη μείωση του κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων.

Η Sarah Berry, καθηγήτρια Διατροφικών Επιστημών στο King’s College London, επισημαίνει ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατακλύζονται από παραπληροφόρηση, με πολλούς influencers να προωθούν το βούτυρο ως πιο υγιεινή επιλογή και να χαρακτηρίζουν τα φυτικά έλαια ως επικίνδυνα.

Ωστόσο, η νέα αυτή μελέτη αποδεικνύει το αντίθετο, επιβεβαιώνοντας ότι η κατανάλωση φυτικών ελαίων συνδέεται με βελτιωμένη υγεία και χαμηλότερη θνησιμότητα.

Ο καθηγητής Parveen Yaqoob από το Πανεπιστήμιο του Reading εξηγεί ότι ενώ στη δεκαετία του 1970 υπήρξε στροφή από τα κορεσμένα προς τα πολυακόρεστα λιπαρά, σήμερα οι περισσότερες δίαιτες περιέχουν υψηλότερα επίπεδα μονοακόρεστων λιπαρών, όπως αυτά που βρίσκονται στο ελαιόλαδο.

Οι ερευνητές υπογραμμίζουν ότι αυτά τα λιπαρά έχουν ισχυρή συσχέτιση με τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής, η οποία θεωρείται εξαιρετικά ευεργετική για την καρδιαγγειακή υγεία.

Ωστόσο, ο καθηγητής Yaqoob προειδοποιεί ότι δεν είναι όλα τα φυτικά έλαια ίδια. Έλαια όπως το φοινικέλαιο και το λάδι καρύδας έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά και πρέπει να εξετάζονται ξεχωριστά από τα πιο υγιεινά φυτικά έλαια.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα