ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤόφου: Σημαντική φυτική πηγή πρωτεΐνης όμως είναι πραγματικά καλό για εσάς;

Τόφου: Σημαντική φυτική πηγή πρωτεΐνης όμως είναι πραγματικά καλό για εσάς;

2 λεπτά ανάγνωσης

Η επιστήμη καταρρίπτει τις παραφιλολογίες.

Το τόφου είναι βασικό συστατικό της vegan διατροφής και δημιουργήθηκε πριν από αιώνες στην Ασία κυρίως από σόγια και νερό. Σήμερα, είναι ένα από τα πιο δημοφιλή τρόφιμα φυτικής προέλευσης και ένα εύκολο υποκατάστατο ζωικών προϊόντων όπως το κοτόπουλο και τα αυγά.

- Advertisement -

«Το Tofu έχει υψηλή ποσότητα πρωτεΐνης, γεγονός που το καθιστά μια πραγματικά καλή εναλλακτική για ζωική πρωτεΐνη», λέει ο Jamie Mok, εγγεγραμμένος διαιτολόγος διατροφολόγος και εκπρόσωπος της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας.

   Σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση Καρδιολογίας, το tofu περιέχει επίσης απαραίτητες βιταμίνες και μέταλλα όπως ασβέστιο, μαγγάνιο, σίδερο, βιταμίνη Α κ.α. Διαθέτει επίσης ισοφλαβόνες, ένα είδος φυτικού οιστρογόνου.

- Advertisement -

    Ωστόσο στις ΗΠΑ, ορισμένοι άνθρωποι συνδέουν τις ισοφλαβόνες με την ανάπτυξη κάποιων τύπων καρκίνων όπως  του μαστού και του προστάτη, λόγω του ότι τα αυξημένα επίπεδα οιστρογόνων συνδέονται με υψηλότερο κινδύνο για αυτούς τους τύπους καρκίνου.

   Ωστόσο τα στοιχεία δείχνουν πως παρά το γεγονός πως η σόγια περιέχει ισοφλαβόνες, αν και είναι παρόμοια με τα ανθρώπινα οιστρογόνα είναι πολύ πιο αδύναμα. Οι ισοφλαβόνες είναι επίσης πολύ διαφορετικές από τα συνθετικά οιστρογόνα που μπορεί να συμβάλλουν σε ορισμένα προβλήματα υγείας, λένε τα στοιχεία της Αμερικανικής Ένωσης Καρδιολογίας.

   «Η έρευνα δείχνει ότι αυτές οι φυτικές χημικές ουσίες είναι ουδέτερες ή ακόμη μπορεί και να έχουν κάποια οφέλη για την υγεία αφού στην πραγματικότητα βοηθούν στη ρύθμιση των οιστρογόνων [και] προστατεύουν από τον καρκίνο του μαστού». 

   Μετά από ανάλυση μελετών με συνολικά 9.514 επιζώντες από καρκίνο του μαστού στην Κίνα και τις ΗΠΑ, οι ερευνητές βρήκαν μια συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης ισοφλαβονών σόγιας μετά τη διάγνωση και 25% χαμηλότερου κινδύνου υποτροπής του καρκίνου.

    Μια ακόμη μελέτη του 2020 που δημοσιεύτηκε στο ιατρικό περιοδικό Circulation έδειξε επίσης ότι μεταξύ 210.000 ανδρών και γυναικών στις ΗΠΑ, οι άνθρωποι που έτρωγαν τόφου τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα είχαν 18% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν καρδιακή νόσο από εκείνους που δεν έτρωγαν σχεδόν καθόλου τόφου.

https://www.cnbc.com/2023/08/30/is-tofu-actually-good-for-you-heres-what-a-nutritionist-says.html

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα