ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤο τρόφιμο που δεν έχει ζάχαρη αλλά μπορεί να προκαλέσει διαβήτη

Το τρόφιμο που δεν έχει ζάχαρη αλλά μπορεί να προκαλέσει διαβήτη

4 λεπτά ανάγνωσης

Ορισμένα τρόφιμα μπορεί να παίζουν σημαντικότερο ρόλο στην εμφάνιση διαβήτη από ό,τι πιστεύαμε παλαιότερα.

Ο διαβήτης μπορεί να προκληθεί από διάφορους παράγοντες του τρόπου ζωής, συμπεριλαμβανομένης της ποσότητας ζάχαρης που καταναλώνει ένα άτομο, του τύπου της ζάχαρης και της αυτοάνοσης κατάστασης του ατόμου. Είναι άλλωστε γνωστό πως η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας ζάχαρης μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη, αλλά δεν είναι το μόνο πράγμα που μπορεί να προκαλέσει τη νόσο.

- Advertisement -

Σύμφωνα μάλιστα με τα τελευταία στοιχεία, περίπου το 11% του πληθυσμού πάσχει από διαβήτη τύπου 2 και επιπλέον 96 εκατομμύρια Αμερικανοί ενήλικες έχουν προδιαβήτη, σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση Διαβήτη.

Παρόλο που ορισμένοι άνθρωποι διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 λόγω αγνώστων παραγόντων, είναι σημαντικό να λάβετε τα μέτρα σας μέσω της διατροφής και της άσκησης. Αν και δεν υπάρχει μια μαγική τροφή για την πρόληψη του διαβήτη, η κατανάλωση του σωστού συνδυασμού υγιεινών υδατανθράκων, λιπών και πρωτεϊνών μπορεί να σας βοηθήσει μακροπρόθεσμα.

- Advertisement -

Αν και η γενετική και ο τρόπος ζωής αποτελούν βασικούς παράγοντες για την ανάπτυξή του διαβήτη, πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ότι ορισμένα τρόφιμα μπορεί να παίζουν σημαντικότερο ρόλο από ό,τι πιστεύαμε προηγουμένως. Μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature, έδειξε σύνδεση μεταξύ της κατανάλωσης κόκκινου κρέατος και του υψηλότερου κινδύνου εμφάνισης διαβήτη τύπου 2.

Σύμφωνα με την έρευνα, το συγκεκριμένο τρόφιμο περιέχει ένα συστατικό που θα μπορούσε να πυροδοτήσει φλεγμονώδεις διαδικασίες και αντίσταση στην ινσουλίνη, αυξάνοντας σημαντικά τον κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη τύπου 2. Διαπιστώθηκε ότι η κατανάλωση 70 γραμμαρίων κόκκινου κρέατος την ημέρα συνδέεται με 26% αύξηση της πιθανότητας διάγνωσης της νόσου αυτής.

Η ερευνητική ομάδα ανέλυσε δεδομένα από 204.615 συμμετέχοντες σε διάστημα 36 ετών, λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως η διατροφή, ο τρόπος ζωής, το βάρος, η αρτηριακή πίεση και το οικογενειακό ιστορικό. Οι επιστήμονες εντόπισαν τον αιμικό σίδηρο, που υπάρχει στο κόκκινο κρέας, ως τον πιθανό ένοχο για τον αυξημένο κίνδυνο.

Ο αιμικός σίδηρος, ένας τύπος σιδήρου που προέρχεται από την αιμοσφαιρίνη, βρίσκεται στα κρέατα, τα ψάρια και τα θαλασσινά. Ενώ απορροφάται σε μεγάλο βαθμό από τον οργανισμό, θα μπορούσε να προκαλέσει φλεγμονή στους ιστούς, μειώνοντας την ευαισθησία του οργανισμού στην ινσουλίνη, την ορμόνη που είναι υπεύθυνη για τον έλεγχο των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

Οι ερευνητές προτείνουν ότι η υιοθέτηση μιας φυτικής διατροφής θα μπορούσε να αποτελέσει αποτελεσματικό μέτρο για τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης διαβήτη τύπου 2. Αυτές οι δίαιτες δίνουν προτεραιότητα στις φυτικές πηγές πρωτεΐνης και σιδήρου και προσφέρουν σημαντικά οφέλη για τη μεταβολική υγεία.

Μεταξύ των πιο συνιστώμενων επιλογών είναι τα όσπρια, όπως οι φακές, τα ρεβίθια και τα φασόλια, τα οποία είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, φυτικές ίνες και μη αιμικό σίδηρο, καθιστώντας τα εξαιρετική εναλλακτική λύση για το κρέας. Οι ξηροί καρποί και οι σπόροι όπως τα αμύγδαλα, τα καρύδια, οι σπόροι chia και οι ηλιόσποροι ξεχωρίζουν επίσης για την παροχή υγιεινών λιπαρών.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα