ΑρχικήΟικιακάVEGANismΤο "ψεύτικο κρέας" προκαλεί κατάθλιψη - Προειδοποίηση στους χορτοφάγους

Το “ψεύτικο κρέας” προκαλεί κατάθλιψη – Προειδοποίηση στους χορτοφάγους

3 λεπτά ανάγνωσης

Μελέτη έδειξε ότι τα επεξεργασμένα φυτικά εναλλακτικά κρέατα που συνδέονται με τον κίνδυνο κατάθλιψης στους χορτοφάγους.

Υπάρχουν αυξανόμενα στοιχεία που υποδηλώνουν ότι τα εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα (UPF) είναι επιβλαβή για την υγεία μας. Αλλά αυτό ισχύει και στην χορτοφαγική διατροφή; Τα φυτικά εναλλακτικά κρέατα (PBMA) θεωρούνται εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα και μπορεί να σχετίζονται με παρόμοιες βλάβες. 

- Advertisement -

Στην πρώτη μελέτη του είδους της, που δημοσιεύτηκε στο Food Frontiers, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Surrey διαπίστωσαν ότι οι χορτοφάγοι που κατανάλωναν PBMA είχαν 42% αυξημένο κίνδυνο κατάθλιψης σε σύγκριση με τους χορτοφάγους που απείχαν από PBMA. 

Η μελέτη, της οποίας ηγήθηκε η Hana Navratilova, ανέλυσε δεδομένα από τη UK Biobank και δεν βρήκε αξιοσημείωτες διαφορές στην πρόσληψη νατρίου, ελεύθερης ζάχαρης, ολικής ζάχαρης ή κορεσμένων λιπαρών οξέων μεταξύ των χορτοφάγων που έτρωγαν PBMA και εκείνων που δεν έτρωγαν. Οι ερευνητές διαπίστωσαν, ωστόσο, ότι όσοι τρώνε PBMA είχαν υψηλότερη αρτηριακή πίεση και επίπεδα C-αντιδρώσας πρωτεΐνης (CRP), δείκτη φλεγμονής και χαμηλότερα επίπεδα απολιποπρωτεΐνης Α, μιας πρωτεΐνης που σχετίζεται με την HDL, μια «καλή» χοληστερόλη. Η κατανάλωση PBMA, ωστόσο, συνδέθηκε επίσης με μειωμένο κίνδυνο συνδρόμου ευερέθιστου εντέρου (IBS) κατά 40%. 

- Advertisement -

Ο καθηγητής Nophar Geifman, από τη Σχολή Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου του Surrey, και ανώτερος συγγραφέας της μελέτης, είπε:  

“Τα γενικά ευρήματα είναι καθησυχαστικά, υποδηλώνοντας ότι οι εναλλακτικές λύσεις κρέατος με βάση τα φυτά μπορεί να είναι μια ασφαλής επιλογή όταν αποτελούν μέρος μιας συνολικής ισορροπημένης διατροφής. Ωστόσο, η πιθανή σχέση μεταξύ αυτών των τύπων τροφών, της φλεγμονής και της κατάθλιψης απαιτεί περαιτέρω διερεύνηση.” 

Η μελέτη παρουσίασε ορισμένους περιορισμούς λόγω των δεδομένων που συλλέχθηκαν, τα οποία προέρχονταν κυρίως από λευκό πληθυσμό στο Ηνωμένο Βασίλειο, και οι διατροφικές πληροφορίες που συγκεντρώθηκαν μόνο στην αρχή της μελέτης, χωρίς να ληφθούν υπόψη οι πιθανές αλλαγές με την πάροδο του χρόνου. 

Ο καθηγητής Anthony Whetton, συν-συγγραφέας της μελέτης από τη Σχολή Κτηνιατρικής του Πανεπιστημίου του Surrey, είπε: «Οι υπερεπεξεργασμένες εναλλακτικές λύσεις κρέατος με βάση τα φυτά μπορούν να είναι ένας χρήσιμος τρόπος για τους ανθρώπους να μεταβούν αποτελεσματικά σε μια χορτοφαγική διατροφή και αυτό βοηθά με βιώσιμες γεωργικές πρακτικές. Περαιτέρω έρευνα, συμπεριλαμβανομένων διαχρονικών μελετών και δοκιμών με πιο διαφορετικούς πληθυσμούς, είναι απαραίτητη για να επιβεβαιωθούν αυτά τα ευρήματα και η σχέση μεταξύ των χορτοφαγικών τροφίμων και της διάθεσης». 

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα