ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤο πιο θρεπτικό τρόφιμο στον κόσμο κοστίζει μόλις 0,32€ η μερίδα -...

Το πιο θρεπτικό τρόφιμο στον κόσμο κοστίζει μόλις 0,32€ η μερίδα – Εύρημα επιστημονικής μελέτης

2 λεπτά ανάγνωσης

Ποιο τρόφιμο κατακτά την κορυφή της διατροφικής αξιολόγησης με πολλαπλά οφέλη για την υγεία.

Μικρά στο μέγεθος αλλά τεράστια σε διατροφική αξία, τα αμύγδαλα αναδείχθηκαν, σύμφωνα με νέα επιστημονική μελέτη, ως το πιο θρεπτικό τρόφιμο στον κόσμο. Με κόστος μόλις 0,32€ ανά μερίδα, οι καρποί αυτοί κατέλαβαν την πρώτη θέση ανάμεσα σε περισσότερα από 1.000 ωμά τρόφιμα, με εντυπωσιακή βαθμολογία 97/100 στον δείκτη «διατροφικής καταλληλότητας».

- Advertisement -

Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από ομάδα επιστημόνων στη Νότια Κορέα, ανέλυσε τη θρεπτική σύνθεση κάθε τροφίμου με βάση την ικανότητά του να καλύπτει τις ημερήσιες διατροφικές ανάγκες, χωρίς υπερβολές. Όσο υψηλότερη η βαθμολογία, τόσο μεγαλύτερη η συμβολή του τροφίμου σε μια ισορροπημένη διατροφή. Τα αμύγδαλα, φαίνεται, αγγίζουν την τελειότητα.

Τι τα καθιστά όμως τόσο πολύτιμα; Πέρα από την ευχάριστη γεύση τους, τα αμύγδαλα αποτελούν εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης, φυτικών ινών και υγιεινών λιπαρών, κυρίως μονοακόρεστων. Παράλληλα, περιέχουν σημαντικές ποσότητες βιταμίνης Ε, μαγνησίου, χαλκού και μαγγανίου, τα οποία συνδέονται με πολλαπλά οφέλη για τον οργανισμό.

- Advertisement -

Ενδεικτικά, η κατανάλωσή τους:

  • Συμβάλλει στη μείωση της πείνας και στην υποστήριξη της απώλειας βάρους
  • Μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων
  • Βοηθά στη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα
  • Υποστηρίζει τη γνωστική λειτουργία
  • Προάγει την καλή λειτουργία του εντέρου

Όπως επισημαίνει και το BBC Good Food, τα αμύγδαλα ξεχωρίζουν για την καρδιοπροστατευτική τους δράση, χάρη στο «κοκτέιλ» φυτοστερολών, βιταμινών και ιχνοστοιχείων που περιέχουν. Μελέτη που δημοσιεύθηκε στο American Journal of Clinical Nutrition έδειξε ότι ενισχύουν ιδιαίτερα την καρδιαγγειακή υγεία υπέρβαρων ατόμων, μειώνοντας σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιοπαθειών.

Επιπλέον, ξεχωριστή έρευνα έδειξε πως τα αμύγδαλα μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα της LDL χοληστερόλης, προσφέροντας έτσι μια φυσική ασπίδα ενάντια σε παθήσεις της καρδιάς.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα