ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤα υποκατάστατα γάλακτος πολύ πίσω σε θρεπτική αξία σε σύγκριση με το...

Τα υποκατάστατα γάλακτος πολύ πίσω σε θρεπτική αξία σε σύγκριση με το αγελαδινό

3 λεπτά ανάγνωσης

Σύγκριση 233 υποκατάστατων γάλακτος με αγελαδινό γάλα.

Νέα μελέτη του Πανεπιστημίου της Μινεσότα, επιβεβαιώνει πως το αγελαδινό γάλα είναι ανώτερο σε θρεπτική αξία από τα υποκατάστατα (vegan) γαλακτοκομικά, όπως ροφήματα σόγιας, βρώμης ή αμυγδάλου. Για να αξιολογήσουν πώς, το θρεπτικό περιεχόμενο των εναλλακτικών γάλακτος φυτικής προέλευσης συγκρίνεται με αυτό του αγελαδινού γάλακτος, οι ερευνητές εξέτασαν περισσότερα από 200 εναλλακτικά προϊόντα γάλακτος φυτικής προέλευσης που πωλήθηκαν στις ΗΠΑ το 2023 — πολύ περισσότερα προϊόντα από αυτά που είχαν συμπεριληφθεί σε προηγούμενες μελέτες. Σε σύγκριση με το αγελαδινό γάλα, μόνο το 12% των εναλλακτικών προϊόντων γάλακτος περιείχε συγκρίσιμες ή μεγαλύτερες ποσότητες και των τριών θρεπτικών συστατικών που μελετήθηκαν: ασβέστιο, βιταμίνη D και πρωτεΐνη.

- Advertisement -

«Τα αποτελέσματά μας παρέχουν στοιχεία ότι πολλές εναλλακτικές λύσεις γάλακτος φυτικής προέλευσης δεν είναι διατροφικά ισοδύναμες με το αγελαδινό γάλα», είπε η  Abigail Johnson, επίκουρη καθηγήτρια και αναπληρώτρια διευθύντρια του Συντονιστικού Κέντρου της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου της Μινεσότα.

Η μελέτη περιελάμβανε διατροφικές πληροφορίες από ετικέτες διατροφικών στοιχείων και πληροφορίες συστατικών για 233 εναλλακτικά προϊόντα γάλακτος φυτικής προέλευσης από 23 διαφορετικούς κατασκευαστές. Για κάθε προϊόν, οι ερευνητές εφάρμοσαν ένα πρόγραμμα υπολογισμού θρεπτικών συστατικών για να εκτιμήσουν τις πλήρεις πληροφορίες για τα θρεπτικά συστατικά. Στη συνέχεια συνέκριναν το θρεπτικό περιεχόμενο διαφορετικών προϊόντων μιας κατηγορίας – για παράδειγμα, γάλα αμυγδάλου, γάλα βρώμης και γάλα σόγιας – μεταξύ τους και με το αγελαδινό γάλα. Σε σύγκριση με το γαλακτοκομικό γάλα, μόλις 28 από τα φυτικά εναλλακτικά προϊόντα είχαν παρόμοιο ή περισσότερο ασβέστιο, βιταμίνη D και πρωτεΐνη. 

- Advertisement -

Σχεδόν τα δύο τρίτα των προϊόντων που συμπεριλήφθηκαν στη μελέτη ήταν κατασκευασμένα από αμύγδαλα, βρώμη ή σόγια. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι 170 από τα εναλλακτικά γάλατα φυτικής προέλευσης ήταν εμπλουτισμένα με ασβέστιο και βιταμίνη D και ότι το επίπεδο εμπλουτισμού έτεινε να είναι παρόμοιο με το γαλακτοκομικό γάλα. Συγκεκριμένα, το 76% των προϊόντων με βάση τη βρώμη, το 69% των προϊόντων με βάση τη σόγια και το 66% των εναλλακτικών προϊόντων με βάση το αμύγδαλο εμπλουτίστηκαν τόσο με ασβέστιο όσο και με βιταμίνη D. Η μέση περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη ήταν 2,0 γραμμάρια (g) πρωτεΐνης ανά 240 χιλιοστόλιτρα (ml) υγρού, με μεγάλη μεταβλητότητα από 0 έως g2. Μόνο 38 (16%) από τις εναλλακτικές λύσεις γάλακτος που μελετήθηκαν είχαν επίπεδο πρωτεΐνης μεγαλύτερο ή ίσο με τα 8 g ανά 240 ml που βρέθηκαν στο αγελαδινό γάλα. Οι εναλλακτικές λύσεις με βάση τη σόγια και το μπιζέλι ήταν πιο πιθανό να έχουν υψηλότερη πρωτεΐνη.

Τα αποτελέσματα της μελέτης παρουσιάστηκαν στο NUTRITION 2023 , την ετήσια εμβληματική συνάντηση της Αμερικανικής Εταιρείας Διατροφής που πραγματοποιήθηκε στις 22-25 Ιουλίου στη Βοστώνη.

Πληροφορίες Eurekalert

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα