ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤα λαχανικά και η άσκηση δεν είναι πανάκεια για την πρόληψη των...

Τα λαχανικά και η άσκηση δεν είναι πανάκεια για την πρόληψη των καρδιακών παθήσεων λένε επιστήμονες

3 λεπτά ανάγνωσης

Καθηγητής προειδοποιεί ότι οι διεθνείς οδηγίες για την πρόληψη των καρδιαγγειακών παθήσεων αγνοούν τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές ανισότητες

Η καρδιαγγειακή νόσος συνεχίζει να αποτελεί τη βασική αιτία θανάτου σε παγκόσμιο επίπεδο, πλήττοντας κυρίως τις χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, όπου καταγράφεται το 80% των συνολικών θανάτων. Παρ’ όλα αυτά, οι παγκόσμιες κατευθυντήριες γραμμές για την πρόληψη και αντιμετώπιση της καρδιαγγειακής νόσου παραμένουν διαμορφωμένες με βάση έρευνες από χώρες υψηλού εισοδήματος. Αυτό το χάσμα αναδεικνύει ο καθηγητής Scott Lear, κορυφαίος ερευνητής στο Πανεπιστήμιο Simon Fraser του Καναδά.

- Advertisement -
Best in Taste promo small

Σε νέα του ανασκόπηση, βασισμένη σε στοιχεία της μεγάλης πολυετούς μελέτης PURE (Prospective Urban Rural Epidemiology), ο Lear επισημαίνει ότι οι επικρατούσες συστάσεις, όπως η καθημερινή κατανάλωση πέντε μερίδων φρούτων και λαχανικών ή τα 75 λεπτά άσκησης την εβδομάδα, δεν ανταποκρίνονται στις κοινωνικές, πολιτισμικές και περιβαλλοντικές συνθήκες που επικρατούν σε μεγάλο μέρος του πλανήτη.

Η μελέτη PURE, με περισσότερους από 212.000 συμμετέχοντες σε 28 χώρες και πέντε ηπείρους, αποκαλύπτει πόσο έντονα επηρεάζει η κοινωνικοοικονομική πραγματικότητα την καρδιομεταβολική υγεία. Οι περισσότεροι συμμετέχοντες προέρχονται από χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, γεγονός που προσδίδει στη μελέτη μοναδική αξία για την κατανόηση των παγκόσμιων ανισοτήτων στην πρόληψη. Ο Lear εξηγεί πως το να προτείνεται περπάτημα για την υγεία στην καθαρή, ασφαλή γειτονιά του Βανκούβερ δεν ισοδυναμεί με τη μετακίνηση σε μια πόλη όπως το Νέο Δελχί, όπου η ρύπανση και η έλλειψη δημόσιων υποδομών καθιστούν την καθημερινότητα ιδιαίτερα επιβαρυντική.

- Advertisement -

Παράλληλα, η σωματική δραστηριότητα στις χώρες χαμηλού εισοδήματος σχετίζεται περισσότερο με εργασία και μεταφορές παρά με ελεύθερο χρόνο, με αποτέλεσμα να υποεκτιμάται η καθημερινή φυσική καταπόνηση των ανθρώπων. Οι συμμετέχοντες από τις πλουσιότερες χώρες ανέφεραν υψηλότερα επίπεδα άσκησης ελεύθερου χρόνου, αν και περνούσαν μεγαλύτερο μέρος της ημέρας καθισμένοι.

Παρότι η καλλιέργεια φρούτων και λαχανικών είναι διαδεδομένη στις φτωχότερες χώρες, η πρόσβαση σε αυτά παραμένει περιορισμένη. Οι αγρότες συχνά αδυνατούν να καταναλώσουν οι ίδιοι τα προϊόντα τους λόγω των εξόδων που συνδέονται με την παραγωγή και την ανάγκη να τα πωλούν για να επιβιώσουν. Ο Lear χαρακτηρίζει ως σοκαριστικό το γεγονός ότι σε πολλές περιπτώσεις, η κάλυψη της διατροφικής σύστασης για φρούτα και λαχανικά ισοδυναμεί με το 50% του οικογενειακού εισοδήματος.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα