ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΟι τροφές που χαρίζουν την ευτυχία μετά τα 50 σύμφωνα με νέα...

Οι τροφές που χαρίζουν την ευτυχία μετά τα 50 σύμφωνα με νέα μελέτη

3 λεπτά ανάγνωσης

Νέα μελέτη εξετάζει πώς η διατροφή σχετίζεται με την ψυχολογική ευεξία σε ενήλικες άνω των 50 ετών

Ένα πρόσφατο άρθρο που δημοσιεύτηκε στο British Journal of Health Psychology εξετάζει αν η κατανάλωση ψαριών, φρούτων, λαχανικών και υγιεινών λιπαρών συνδέεται με υψηλότερα επίπεδα ευτυχίας, ικανοποίησης από τη ζωή και ευεξίας σε μεσήλικες και ηλικιωμένους. Τα αποτελέσματα δείχνουν μια θετική τάση, αν και δεν αποδεικνύουν αιτιότητα, γεγονός που καθιστά αναγκαίες πιο αυστηρές διαχρονικές μελέτες.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ποιο είναι το ελληνικό “έξτρα παρθένο” ελαιόλαδο που ανακλήθηκε λόγω νοθείας – Είναι λάδι για λαμπτήρες! Δείτε φωτογραφία

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Εντοπίστηκε αυξημένο χρώμιο σε παιδικά παπούτσια – Προκαλεί ερεθισμό, φλεγμονή και εξανθήματα

- Advertisement -
 
Εγγραφείτε στα FEA 2025 και ελάτε να γράψουμε μαζί μία ιστορία που αξίζει να ειπωθεί

Η κατανάλωση ψαριού, τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, συνδέθηκε με αυξημένα επίπεδα ευτυχίας σε άτομα άνω των 50 ετών, ανεξάρτητα από εισόδημα, υγεία ή διάθεση. Καθώς ο παγκόσμιος πληθυσμός γερνάει, η σημασία της διατροφής για τη σωματική και ψυχική υγεία γίνεται όλο και πιο καθοριστική. Αν και οι περισσότερες έρευνες επικεντρώνονται στην αντιμετώπιση αρνητικών καταστάσεων, όπως η κατάθλιψη, λιγότερα είναι γνωστά για το πώς η διατροφή προάγει τη θετική ψυχολογική ευεξία.

Η έρευνα βασίστηκε σε δεδομένα της Αγγλικής Διαχρονικής Μελέτης για τη Γήρανση (ELSA) με 3.103 συμμετέχοντες ηλικίας άνω των 50 ετών. Η κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, πολυακόρεστων λιπαρών οξέων και ψαριών αξιολογήθηκε μέσω διατροφικών ανακλήσεων, ενώ η ευεξία μετρήθηκε σε ευδαιμονική, ηδονική και αξιολογική. Οι ερευνητές προσαρμόσαν τα μοντέλα τους για παράγοντες όπως ηλικία, φύλο, κοινωνική απομόνωση, μακροχρόνιες ασθένειες και συμπτώματα κατάθλιψης.

Τα ευρήματα της μελέτης

Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών συνδέθηκε σταθερά με υψηλότερη ευδαιμονική ευεξία, ακόμη και μετά την προσαρμογή για την κατάθλιψη. Η κατανάλωση ψαριών διατήρησε θετική συσχέτιση με την ευτυχία στο τελικό μοντέλο, ενώ η πρόσληψη πολυακόρεστων λιπαρών έδειξε πιο αδύναμες συνδέσεις. Οι συσχετίσεις με την ικανοποίηση από τη ζωή αποδυναμώθηκαν όταν λήφθηκαν υπόψη παράγοντες υγείας και ψυχολογίας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μεγάλη εταιρεία που κατηγορείται για πρόκληση αυτισμού σε παιδιά «πιάστηκε» πάλι με βαρέα μέταλλα σε βρεφική τροφή

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Απανωτά κρούσματα σαλμονέλωσης οδήγησαν στην ανάκληση γλυκών δημοφιλούς ζαχαροπλαστείου

Η μελέτη αναδεικνύει τον ρόλο της διατροφής στην ψυχολογική ευεξία, με τα φρούτα και τα λαχανικά να συνδέονται περισσότερο με την αίσθηση νοήματος και προσωπικής ανάπτυξης, και τα ψάρια με την άμεση ευτυχία.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα