ΑρχικήυγείαΤα αναψυκτικά και το επεξεργασμένο κρέας συνδέονται με αυξημένη θνησιμότητα

Τα αναψυκτικά και το επεξεργασμένο κρέας συνδέονται με αυξημένη θνησιμότητα

Επιβεβαιώνεται για άλλη μία φορά ότι η πρόσληψη υπερεπεξεργασμένων τροφίμων συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο θανάτου.

Τα ευρήματα μελέτης που έχει παρακολουθήσει πάνω από μισό εκατομμύριο ενήλικες στις ΗΠΑ για σχεδόν τρεις δεκαετίες, έδειξαν ότι οι ηλικιωμένοι που ανέφεραν ότι κατανάλωναν υψηλότερες ποσότητες υπερεπεξεργασμένων τροφίμων, είχαν περίπου 10% περισσότερες πιθανότητες να πεθάνουν μετά από μια μέση παρακολούθηση 23 χρόνια σε σύγκριση με εκείνους που κατανάλωναν λιγότερα επεξεργασμένα τρόφιμα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, η υψηλότερη πρόσληψη εξαιρετικά επεξεργασμένων τροφίμων συνδέθηκε με μέτριες αυξήσεις στους θανάτους από οποιαδήποτε αιτία και από θανάτους που σχετίζονται ειδικά με καρδιακές παθήσεις ή διαβήτη, αλλά δεν βρέθηκε συσχέτιση με θανάτους που σχετίζονται με καρκίνο.

- Advertisement -

Τα αποτελέσματα της μελέτης παρουσίασε η Erikka Loftfield, PhD, Stadtman Investigator στο Εθνικό Ινστιτούτο Καρκίνου, στο  NUTRITION 2024 , την εμβληματική ετήσια συνάντηση της Αμερικανικής Εταιρείας Διατροφής που πραγματοποιείται από τις 29 Ιουνίου έως τις 2 Ιουλίου στο Σικάγο.

«Παρατηρήσαμε ότι το εξαιρετικά επεξεργασμένο κρέας και τα αναψυκτικά ήταν μερικές από τις υποομάδες των εξαιρετικά επεξεργασμένων τροφίμων που σχετίζονται περισσότερο με τον κίνδυνο θνησιμότητας και η κατανάλωση δίαιτας χαμηλής σε αυτά τα τρόφιμα συνιστάται ήδη για την πρόληψη ασθενειών και την προαγωγή της υγείας», δήλωσε η Loftfield. 

- Advertisement -

Οι ερευνητές υπολόγισαν επίσης άλλους παράγοντες που μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο θανάτου ενός ατόμου, όπως το κάπνισμα και η παχυσαρκία. Διαπίστωσαν ότι τα άτομα που κατανάλωναν περισσότερα εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα έτειναν επίσης να έχουν υψηλότερο δείκτη μάζας σώματος και χαμηλότερο δείκτη Υγιεινής Διατροφής (ένα μέτρο της ποιότητας της διατροφής που βασίζεται στο πόσο στενά ευθυγραμμίζεται η δίαιτα ενός ατόμου με τις Διατροφικές Κατευθυντήριες Γραμμές για τους Αμερικανούς).

Ωστόσο, η ανάλυση έδειξε ότι οι συσχετίσεις μεταξύ της κατανάλωσης υπερεπεξεργασμένων τροφίμων και της αυξημένης θνησιμότητας δεν εξηγήθηκαν από αυτές τις μεταβλητές, καθώς οι συσχετίσεις μεταξύ της υψηλότερης πρόσληψης υπερεπεξεργασμένων τροφίμων και του κινδύνου θνησιμότητας παρέμειναν μεταξύ των ατόμων που κατηγοριοποιήθηκαν ως με καλύτερη ή χειρότερη ποιότητα διατροφής. μεταξύ εκείνων που ταξινομούνται ως κανονικού βάρους ή παχύσαρκοι.

Ο σχεδιασμός της μελέτης δεν επέτρεψε στους ερευνητές να προσδιορίσουν την αιτιότητα. Επιπλέον, η Loftfield σημείωσε ότι η προμήθεια τροφίμων και οι διατροφικές προτιμήσεις των ΗΠΑ έχουν αλλάξει σημαντικά από τότε που συλλέχθηκαν τα βασικά δεδομένα της μελέτης στα μέσα της δεκαετίας του 1990, υπογραμμίζοντας τη σημασία της συνεχούς έρευνας για την περαιτέρω διασαφήνιση των σχέσεων μεταξύ επεξεργασίας τροφίμων και ανθρώπινης υγείας.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα