ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΣυσχέτιση της κατανάλωσης καφέ και ενεργειακών ποτών με απόπειρες αυτοκτονίας και αυτοκτονικό...

Συσχέτιση της κατανάλωσης καφέ και ενεργειακών ποτών με απόπειρες αυτοκτονίας και αυτοκτονικό ιδεασμό – Ανασκόπηση μελετών

2 λεπτά ανάγνωσης

Η κατανόηση της σχέσης μεταξύ της κατανάλωσης καφεΐνης και των αποτελεσμάτων στην ψυχική υγεία είναι ζωτικής σημασίας για την ενημέρωση της ανάπτυξης στρατηγικών δημόσιας υγείας

Η καφεΐνη, με τη μορφή καφέ, τσαγιού και ενεργειακών ποτών, αναγνωρίζεται ως η ψυχοδραστική ουσία που χρησιμοποιείται περισσότερο στον κόσμο και καταναλώνεται καθημερινά από περίπου το 80% του παγκόσμιου πληθυσμού. Αναδυόμενες μελέτες έχουν υποδείξει μια πιο σύνθετη σχέση όσον αφορά τα αποτελέσματα της ψυχικής υγείας που μπορούν να προκύψουν μετά την κατανάλωση.

- Advertisement -

Νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικο περιοδικό Nutrients – η πρώτη συστηματική ανασκόπηση και μετα-ανάλυση είχει στόχο τη διερεύνηση των επιπτώσεων της κατανάλωσης καφεΐνης στον κίνδυνο απόπειρας αυτοκτονίας, ιδεασμού και αυτοτραυματισμού. Στην ανασκόπηση συμπεριλήφθηκαν 17 μελέτες και τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η κατανάλωση καφέ άνω των 60 φλιτζανιών ανά μήνα μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο απόπειρας αυτοκτονίας. Αντίθετα, η κατανάλωση ενεργειακών ποτών συσχετίστηκε με αυξημένο κίνδυνο τόσο ιδεασμού όσο και απόπειρας αυτοκτονίας, ξεκινώντας από μόλις ένα φλιτζάνι ανά μήνα. Επίσης διαπιστώθηκε ισχυρή συσχέτιση μεταξύ της καταναλισκόμενης δόσης και των αποτελεσμάτων αυτοκτονικής τάσης. Είναι σημαντικό πως, παράγοντες όπως το ανδρικό φύλο και η χρήση ουσιών αύξησαν σημαντικά την κατανάλωση καφεΐνης.

Συμπέρασμα
Τα αποτελέσματα μελέτησαν τις συσχετίσεις μεταξύ της κατανάλωσης καφέ και ενεργειακών ποτών με τον κίνδυνο αυτοκτονίας και τον αυτοκτονικό ιδεασμό. Η κατανάλωση καφέ συσχετίστηκε με μειωμένες πιθανότητες αυτοκτονικού ιδεασμού και απόπειρας, ενώ η κατανάλωση ενεργειακών ποτών συσχετίστηκε με αυξημένο κίνδυνο και των δύο ανεπιθύμητων αποτελεσμάτων. Περαιτέρω μελέτες θα ήταν απαραίτητες για να διευκρινιστούν οι ψυχοκοινωνικοί παράγοντες και οι αιτιολογικοί σύνδεσμοι που διέπουν αυτή τη συσχέτιση, καθώς η κατανόηση αυτής της σχέσης μεταξύ της κατανάλωσης καφεΐνης και των αποτελεσμάτων για την ψυχική υγεία είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη στρατηγικών δημόσιας υγείας για την ενίσχυση της ψυχικής υγείας των καταναλωτών.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα