ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΨωμί βρώμης: Σύμμαχος στη μείωση της χοληστερόλης και την υγεία της καρδιάς...

Ψωμί βρώμης: Σύμμαχος στη μείωση της χοληστερόλης και την υγεία της καρδιάς – Επιστημονικές μελέτες

3 λεπτά ανάγνωσης

Η καθημερινή κατανάλωση ψωμιού βρώμης έχει ευεργετική επίδραση στη χοληστερόλη σας.

Αν προσπαθείτε να διατηρήσετε υγιή επίπεδα χοληστερόλης, η διατροφή σας παίζει καθοριστικό ρόλο. Ενώ ορισμένες τροφές μπορεί να επιβαρύνουν την υγεία σας, άλλες μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της χοληστερόλης και στη διατήρηση της καρδιαγγειακής υγείας.

- Advertisement -

Μία από αυτές είναι το ψωμί βρώμης, το οποίο είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά και έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλει στη ρύθμιση της χοληστερόλης.

Σύμφωνα με μελέτη του 2014, που δημοσιεύθηκε στο ARYA Atherosclerosis, η κατανάλωση ψωμιού με αλεύρι βρώμης είχε σημαντική επίδραση στη μείωση της χοληστερόλης. Οι ερευνητές μάλιστα συνιστούν την ενσωμάτωση του ψωμιού βρώμης στη διατροφή όσων πάσχουν από υπερχοληστερολαιμία.

- Advertisement -

Μια άλλη μελέτη, που δημοσιεύθηκε το ίδιο έτος στο The American Journal of Clinical Nutrition, διαπίστωσε ότι η ημερήσια κατανάλωση τουλάχιστον 3 γραμμαρίων βρώμης μπορεί να συμβάλει στη μείωση της LDL χοληστερόλης (της λεγόμενης «κακής» χοληστερόλης).

Το κλειδί για τη δράση της βρώμης στη μείωση της χοληστερόλης είναι η β-γλυκάνη, μια μορφή διαλυτών φυτικών ινών. Όπως αναφέρει μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Frontiers in Nutrition, η β-γλυκάνη δεσμεύει τη χολή στο έντερο, η οποία περιέχει χοληστερόλη. Με αυτόν τον τρόπο, αποτρέπει την επαναπορρόφησή της από τον οργανισμό και προάγει την αποβολή της.

Για να αναπληρώσει τη χαμένη χολή, το συκώτι χρησιμοποιεί περισσότερη LDL χοληστερόλη, μειώνοντας έτσι τα επίπεδά της στο αίμα. Λόγω αυτών των ευεργετικών επιδράσεων, ο FDA έχει εγκρίνει την τοποθέτηση υγειονομικών ισχυρισμών σε ορισμένα προϊόντα βρώμης, αναγνωρίζοντας επίσημα τα οφέλη τους για την καρδιά.

Αν το ψωμί βρώμης δεν είναι της αρεσκείας σας, υπάρχουν και άλλες επιλογές για να εντάξετε τη βρώμη στη διατροφή σας, όπως:

  • Νιφάδες βρώμης (όχι στιγμιαίες με πρόσθετη ζάχαρη)
  • Μούσλι χωρίς ζάχαρη
  • Σπιτικά κράκερ βρώμης
  • Γκρανόλα με ξηρούς καρπούς και σπόρους

Η χοληστερόλη και ο κίνδυνος καρδιαγγειακών παθήσεων

Η υψηλή LDL χοληστερόλη συνδέεται άμεσα με αυξημένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), τα καρδιαγγειακά νοσήματα αποτελούν την κύρια αιτία θανάτου παγκοσμίως, ευθύνοντας για περίπου 17,9 εκατομμύρια θανάτους ετησίως.

Οι γυναίκες κινδυνεύουν ιδιαίτερα, καθώς τα συμπτώματα των καρδιακών παθήσεων συχνά παραβλέπονται ή παρερμηνεύονται τόσο από τους επαγγελματίες υγείας όσο και από τις ίδιες τις ασθενείς. Μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Circulation, κατέδειξε ότι οι καρδιακές προσβολές είναι πιο θανατηφόρες στις γυναίκες, λόγω της έλλειψης έγκαιρης διάγνωσης και της παραπληροφόρησης γύρω από τις καρδιακές παθήσεις στις γυναίκες.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα