ΑρχικήΟικιακάΕπικινδυνότητα τροφίμωνΠροσοχή: Τα πατατάκια από το κατάστημα υγιεινής διατροφής παραμένουν πατατάκια!

Προσοχή: Τα πατατάκια από το κατάστημα υγιεινής διατροφής παραμένουν πατατάκια!

3 λεπτά ανάγνωσης

Πως θα πολεμήσουμε το «φωτοστέφανο υγείας» ανθυγιεινών προϊόντων.

Αποκαλυπτικά είναι τα ευρήματα μελέτης για το πόσο επηρεάζουν οι ετικέτες οι επωνυμία και το μάρκετινγκ τροφίμων την αντίληψη των καταναλωτών για το τι είναι υγιεινό και τι όχι.

- Advertisement -

Καθησυχαστικές ετικέτες όπως «βιολογικό» «χαμηλών υδατανθράκων» «χωρίς ζάχαρη» ή «χωρίς λιπαρά» οδηγούν σε υπερκατανάλωση ανθυγιεινών τροφίμων που όμως έχουν ένα ψευδές «φωτοστέφανο υγείας».

Στη μελέτη δόθηκαν σε τυπικούς καταναλωτές πανομοιότυπα προϊόντα για δοκιμή γεύσης. Διατροφικά, τα προϊόντα ήταν τα ίδια. Η μόνη διαφορά ήταν ότι ένα προϊόν έφερε ξεκάθαρα την ένδειξη “βιολογικό”. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι περισσότεροι άνθρωποι πίστευαν ότι το φαγητό με την βιολογική ετικέτα είχε καλύτερη γεύση και άξιζε περισσότερα χρήματα. Συνεπώς οι λέξεις φράσεις και ισχυρισμοί επηρεάζουν πολύ περισσότερο απ΄ότι νομίζουμε και μάλιστα υποσυνείδητα.

- Advertisement -

Σε άρθρο του College of Agricultural & Environmental Sciences, αναφέρεται πως το φωτοστέφανο υγείας δεν καλύπτει μόνο μεμονωμένα συσκευασμένα προϊόντα. Επεκτείνεται και σε παντοπωλεία ή εστιατόρια. Μπορεί μια αλυσίδα εστιατορίων fast food, να φημίζεται ως πιο υγιεινή από κάποια άλλη αλλά αυτό είναι απλώς φήμη, διότι εξαρτάται τι θα παραγγείλετε. Το fast food Subway στις ΗΠΑ έχει την φήμη του πιο υγιεινού αλλά είναι καλύτερο από τα McDonald’s; Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι αντιλαμβάνονταν ότι τα γεύματα με τον ίδιο αριθμό θερμίδων από το Subway και το McDonald’s ήταν πολύ διαφορετικά. Όχι μόνο υποτίμησαν την ποσότητα των θερμίδων που κατανάλωναν από το σάντουιτς του Subway, αλλά πρόσθεσαν επίσης περισσότερες θερμίδες από τα παράπλευρα είδη στο σάντουιτς, σύμφωνα με μια μελέτη του 2007 που δημοσιεύτηκε στο Journal of Consumer Research.Το αποτέλεσμα ήταν ότι κατανάλωναν περισσότερες θερμίδες τρώγοντας στο Subway από ό,τι όταν έτρωγαν στο McDonald’s.

Οι ερευνητές προτείνουν πως θα πρέπει να αγνοούμε τους φανταχτερούς ισχυρισμούς και να διαβάζουμε προσεχτικά τι ακριβώς περιέχει το κάθε προϊόν. Πόση ζάχαρη πόσους υδατάνθρακες, πόσο αλάτι, πόσα κορεσμένα λιπαρά κ.ο.κ. Για να φτάσουμε όμως σε αυτό το επίπεδο πρέπει να είμαστε ενημερωμένοι για τις επιπτώσεις στην υγεία όλων των παραπάνω. Η ενημέρωση πλέον είναι το μοναδικό όπλο του καταναλωτή, απέναντι στις κατά τα άλλα ανίκητες εκστρατείες μάρκετινγκ δισεκατομμυρίων των κολοσσών τροφίμων.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα