ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΠώς τα όσπρια συμβάλλουν στη συνολική ανθρώπινη υγεία - Νέα επιστημονική ανασκόπηση

Πώς τα όσπρια συμβάλλουν στη συνολική ανθρώπινη υγεία – Νέα επιστημονική ανασκόπηση

3 λεπτά ανάγνωσης

Η κατανάλωση περισσότερων οσπρίων μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2 και καρδιακών παθήσεων.

Νέα επιστημονική ανασκόπηση δείχνει πολυάριθμες σχέσεις μεταξύ της κατανάλωσης σφυγμού και των θετικών αποτελεσμάτων για την υγεία

Τα όσπρια είναι γνωστά για τη μαγειρική τους ευελιξία και τα σημαντικά διατροφικά τους πλεονεκτήματα. Αποτελούν εξαιρετική πηγή φυτικής πρωτεΐνης, φυτικών ινών, φυλλικού οξέος και καλίου και χρησιμεύουν ως πλούσια πηγή μετάλλων, (ψευδάργυρος, σίδηρος, ασβέστιο, μαγνήσιο) και επομένως είναι ζωτικής σημασίας σε δίαιτες που δίνουν προτεραιότητα σε φυτικές πηγές θρεπτικών συστατικών.

- Advertisement -

Ανασκόπηση μελετών που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nutrients είχε ως στόχο να χαρτογραφήσει τα στοιχεία σχετικά με το πώς τα όσπρια συμβάλλουν στη συνολική ανθρώπινη υγεία. Αναζητήθηκαν τέσσερις ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων για κλινικές και παρατηρητικές μελέτες. Οι ερευνητές ξεχώρισαν 30 άρθρα (3 συγχρονικές μελέτες, 1 μετα-ανάλυση, 8 προοπτικές μελέτες κοόρτης, 1 μελέτη πριν και μετά και 17 τυχαιοποιημένες ελεγχόμενες δοκιμές) που πληρούσαν τα κριτήρια της ανασκόπησης.

Κυρίαρχα μεταξύ των οσπρίων που μελετήθηκαν ήταν οι φακές, τα ρεβίθια, οι κοινές ποικιλίες φασολιών, και τα μπιζέλια. Οι τρόποι κατανάλωσης διέφεραν. Οι περισσότερες μελέτες εξέτασαν μεικτά όσπρια, ενώ πέντε απομόνωσαν μεμονωμένους τύπους. Σε μελέτες παρέμβασης, τα όσπρια ενσωματώθηκαν στις δίαιτες με την κατανομή ενός οσπρίου πάνω από μια κανονική δίαιτα ή με την αντικατάσταση του κόκκινου κρέατος με όσπρια, προσφέροντας μια συγκριτική ανάλυση των διατροφικών αποτελεσμάτων. Τα αποτελέσματα υγείας που αξιολογήθηκαν ήταν πολύπλευρα, και κυμαινόμενα από προφίλ λιπιδίων έως αρτηριακή πίεση, κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου και θνησιμότητα, διαβήτη τύπου 2 και γλυκαιμικό έλεγχο, δείκτες μεταβολικού συνδρόμου, δείκτες φλεγμονής, βιοδείκτες οξειδωτικού στρες και ορμονικά προφίλ.

- Advertisement -

Τα πιο συχνά αξιολογούμενα αποτελέσματα της μελέτης περιελάμβαναν αλλαγές στη χοληστερόλη χαμηλής πυκνότητας λιποπρωτεΐνης, λιποπρωτεΐνη υψηλής πυκνότητας χοληστερόλη, συστολική αρτηριακή πίεση, διαστολική αρτηριακή πίεση, σάκχαρο νηστείας, αιμοσφαιρίνη A1c, περίμετρο μέσης και C-αντιδρώσα πρωτεΐνη ή υψηλής ευαισθησίας C- αντιδραστική πρωτεΐνη. Αυτή η ανασκόπηση θα πρέπει να χρησιμεύσει ως έκκληση για δράση για την επιστημονική κοινότητα να βασιστεί στα υπάρχοντα στοιχεία, εμπλουτίζοντας την κατανόησή μας για τις θρεπτικές ιδιότητες και τις ιδιότητες που προάγουν την υγεία από την κατανάλωση οσπρίων.

Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα