ΑρχικήΕπιστήμηΆρθρα / Δημοσιεύσεις / ΒιβλίαΠώς η περιορισμένη διατροφή στην πρώιμη ζωή θα μπορούσε να βοηθήσει στην...

Πώς η περιορισμένη διατροφή στην πρώιμη ζωή θα μπορούσε να βοηθήσει στην αναπαραγωγή αργότερα

2 λεπτά ανάγνωσης

Νέα έρευνα δείχνει πώς η μετάβαση από μια περιορισμένη διατροφή σε μια ελεύθερη κατανάλωση τροφίμων, θα μπορούσε να είναι ευεργετική για την αναπαραγωγή στη μετέπειτα ζωή. Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Ανατολικής Αγγλίας, μελέτησαν τις διατροφικές συνήθειες και τις συνήθειες ζευγαρώματος της μικρής μύγας φρούτων Drosophila melanogaster. Διαπίστωσαν ότι εκείνες που μετέβησαν από μια περιορισμένη διατροφή σε απεριόριστο φαγητό, άρχισαν να ζευγαρώνουν και να αναπαράγονται περισσότερο.

Διαπίστωσαν ότι τα θηλυκά που κατανάλωναν λιγότερη τροφή για ολόκληρη τη ζωή τους ζούσαν περισσότερο, ωστόσο δεν αναπαράγονται όπως και οι.. πιο χορτασμένοι ομόλογοί τους.

- Advertisement -

Αλλά όσες που μετέβησαν από μια περιορισμένη διατροφή σε απεριόριστο φαγητό, άρχισαν να ζευγαρώνουν και να αναπαράγονται περισσότερο. Αυτές οι μύγες παρήγαγαν τρεις φορές περισσότερους απογόνους από εκείνους που παρέμειναν σε μια περιορισμένη διατροφή.

Εν τω μεταξύ, η επιβίωσή τους ήταν παρόμοια με τα θηλυκά που είχαν τραφεί πλήρως όλη τους τη ζωή.

- Advertisement -

Η επικεφαλής ερευνήτρια Δρ Zahida Sultanova, από τη Σχολή Βιολογικών Επιστημών του UEA, δήλωσε: «Ο διατροφικός περιορισμός συνδέεται με τη μακροζωία και την καλύτερη υγεία σε πολλούς οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένων των ανθρώπων.

“Θέλαμε να μάθουμε τι συμβαίνει όταν ο διατροφικός περιορισμός στην αρχή της ζωής ακολουθείται από το πολύ φαγητό αργότερα.”

Η ομάδα διερεύνησε την επίδραση του περιορισμού διατροφής της πρώιμης ζωής στην επιβίωση, τη συμπεριφορά ζευγαρώματος και την αναπαραγωγή σε μύγες φρούτων.

Ενώ σε μερικές δόθηκε αρκετό φαγητό, άλλες τέθηκαν σε περιορισμένη διατροφή με μόλις το 40% της συνήθους πρόσληψης τροφής.

Μια τρίτη ομάδα τέθηκε σε μια περιορισμένη διατροφή στην πρώιμη ζωή, ακολουθούμενη από το να τους επιτραπεί να καταναλώνουν όσο ήθελαν αργότερα.

Η Δρ Sultanova δήλωσε: «Ο διατροφικός περιορισμός συνδέεται γενικά με την καλύτερη υγεία και τη μειωμένη αναπαραγωγή.

“Ωστόσο, όταν οι μύγες μας πέρασαν από μια περιορισμένη διατροφή σε κανονική διατροφή, άρχισαν να ζευγαρώνουν και να αναπαράγονται περισσότερο, ενώ η επιβίωσή τους έγινε παρόμοια με τα πλήρως ταϊσμένα θηλυκά.

“Αυτά τα αποτελέσματα στις μύγες φρούτων δείχνουν ότι τα θηλυκά αναπαράγονται ελάχιστα όταν τρώνε ελάχιστα, αλλά διατηρούν την αναπαραγωγική τους υγεία και όταν έχουν απεριόριστο φαγητό πιο αργά στη ζωή τους, αρχίζουν αμέσως να αναπαράγονται πολύ περισσότερο.

“Αυτό δείχνει ότι η μειωμένη αναπαραγωγή λόγω της μικρότερης κατανάλωσης στην πρώιμη ζωή, μπορεί να αντισταθμιστεί πλήρως με τη μετάβαση σε μια πλούσια διατροφή αργά στη ζωή.

“Έχουν υπάρξει πολύ λίγες μελέτες σχετικά με τον διατροφικό περιορισμό και την αναπαραγωγική υγεία στους ανθρώπους — κυρίως επειδή αυτού του είδους οι μελέτες έχουν ηθικούς και υλικοτεχνικούς περιορισμούς.

“Ωστόσο, τα αποτελέσματα από μελέτες σε οργανισμούς – μοντέλο δείχνουν ότι αξίζει να διερευνηθεί περαιτέρω χρησιμοποιώντας προσεγγίσεις που είναι πιο κατάλληλες για τον άνθρωπο.”

Πηγή: Science Daily

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα