ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΠως επηρεάζει τον εγκέφαλο η μείωση της πρόσληψης θερμίδων

Πως επηρεάζει τον εγκέφαλο η μείωση της πρόσληψης θερμίδων

2 λεπτά ανάγνωσης

Επιστήμονες του Buck εντοπίζουν, πώς ο διατροφικός περιορισμός επιβραδύνει τη γήρανση του εγκεφάλου και αυξάνει τη διάρκεια ζωής.

Η μείωση της πρόσληψης θερμίδων οδηγεί σε απώλεια βάρους αλλά όχι μόνο, σύμφωνα με μελέτη του Buck Institute. Οι ερευνητές βρήκαν πως ο διατροφικός περιορισμός επηρεάζει και τον εγκέφαλο και μάλιστα θετικά επιβραδύνοντας την γήρανση.

- Advertisement -

Τα μέλη της ομάδας έχουν δείξει προηγουμένως μηχανισμούς που βελτιώνουν τη διάρκεια ζωής και την υγεία με περιορισμούς στη διατροφή , αλλά υπάρχει τόση ποικιλία ως απάντηση στις μειωμένες θερμίδες σε άτομα και διαφορετικούς ιστούς που είναι σαφές ότι υπάρχουν πολλές διαδικασίες που δεν έχουν ακόμη ανακαλυφθεί. Αυτό το έργο ξεκίνησε για να κατανοήσει γιατί διαφορετικοί άνθρωποι ανταποκρίνονται στις δίαιτες με διαφορετικούς τρόπους.

Η μελέτη έγινε σε μύγες οι οποίες ανατράφηκαν με δύο διαφορετικές δίαιτες, είτε με κανονική διατροφή είτε με διαιτητικό περιορισμό, που ήταν μόνο το 10% της κανονικής διατροφής. Οι ερευνητές εντόπισαν πέντε γονίδια που παρουσίασαν συγκεκριμένες παραλλαγές και επηρέαζαν σημαντικά τη μακροζωία και από αυτά τα γονίδια τα  δύο είναι ίδια με την ανθρώπινη γενετική. Το ένα γονίδιο που ονομάζεται OXR1  παρατηρείται με διατροφικούς περιορισμούς και είναι απαραίτητο για την υγιή γήρανση του εγκεφάλου.

- Advertisement -

Οι επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα πως ο διατροφικός περιορισμός επιβραδύνει τη γήρανση του εγκεφάλου με τη δράση του mtd / OXR1.  Η ομάδα διαπίστωσε επίσης ότι η ενίσχυση του mtd στις μύγες τοςς έκανε να ζήσουν περισσότερο, οδηγώντας τους ερευνητές να εικάσουν ότι στους ανθρώπους η υπερβολική έκφραση του OXR1 μπορεί να συμβάλει στην παράταση της διάρκειας ζωής.

«Η διατροφή επηρεάζει αυτό το γονίδιο. Τρώγοντας λιγότερο, στην πραγματικότητα ενισχύετε αυτόν τον μηχανισμό των πρωτεϊνών που ταξινομούνται σωστά στα κύτταρά σας, επειδή τα κύτταρα σας ενισχύουν την έκφραση του OXR1» δήλωσε ο Kenneth Wilson, PhD, Buck postdoc και πρώτος συγγραφέας της μελέτης.

https://www.buckinstitute.org/news/buck-scientists-identify-how-dietary-restriction-slows-brain-aging-increases-lifespan/

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα