ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΠοια τρόφιμα και ποτά καταναλώνουν λιγότερο όσοι παίρνουν Ozempic;

Ποια τρόφιμα και ποτά καταναλώνουν λιγότερο όσοι παίρνουν Ozempic;

3 λεπτά ανάγνωσης

Η ταχύτατη διάδοση φαρμάκων απώλειας βάρους δεν αλλάζει μόνο τον δείκτη της ζυγαριάς, αλλά και τις καθημερινές διατροφικές επιλογές εκατομμυρίων ανθρώπων.

Νέα εθνική μελέτη από τον Αγροτικό Πειραματικό Σταθμό του Αρκάνσας αποκαλύπτει ότι οι χρήστες των σκευασμάτων απώλειας βάρους μειώνουν σημαντικά την κατανάλωση επεξεργασμένων τροφίμων, αναψυκτικών και άλλων διατροφικών προϊόντων, επηρεάζοντας άμεσα τη στρατηγική των εταιρειών τροφίμων και ποτών.

- Advertisement -

Ο Brandon McFadden, καθηγητής και επικεφαλής της μελέτης, τονίζει ότι οι αλλαγές είναι ήδη ορατές: «Οι εταιρείες συσκευασμένων τροφίμων βλέπουν πίεση στις μετοχές τους, την ώρα που οι φαρμακευτικές εταιρείες με GLP-1 φάρμακα γνωρίζουν άνθηση». Παραδείγματα, όπως η νέα μπάρα-γεύμα για χρήστες GLP-1 και η εξειδικευμένη κατηγορία στο μενού της Smoothie King, δείχνουν μια ταχεία προσαρμογή της αγοράς.

Τα GLP-1 φάρμακα, όπως το Ozempic, αναπτύχθηκαν αρχικά για τον διαβήτη τύπου 2, αλλά η παρενέργεια της δραστικής απώλειας βάρους τα κατέστησε περιζήτητα και για τη διαχείριση της παχυσαρκίας. Μιμούνται τη δράση της φυσικής ορμόνης GLP-1, μειώνοντας την όρεξη και ενισχύοντας τη μεταβολική απόκριση στο φαγητό. Η χρήση τους αυξήθηκε κατά 300% μέσα σε δύο χρόνια, ενώ προβλέπεται πως εκατομμύρια νέοι χρήστες θα ξεκινήσουν θεραπεία μόνο μέσα στο 2024.

- Advertisement -

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο Food Quality and Preference, ανέλυσε τις απαντήσεις σχεδόν 2.000 ατόμων καταγράφοντας σαφείς αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες. Το 70% των χρηστών GLP-1 κατανάλωναν λιγότερα επεξεργασμένα τρόφιμα, ενώ 50% μείωσαν την κατανάλωση αναψυκτικών, εξευγενισμένων δημητριακών και μοσχαρίσιου κρέατος. Παράλληλα, μειώσεις καταγράφηκαν και σε κατηγορίες όπως χοιρινό, αμυλούχα λαχανικά, αλκοόλ και χυμοί φρούτων.

Προϊόντα όπως το κοτόπουλο, τα ψάρια, τα αυγά, οι ξηροί καρποί και τα φυτικής προέλευσης τρόφιμα εμφάνισαν μικρότερη πτώση στην κατανάλωση. Μοναδικές εξαιρέσεις προς τα πάνω ήταν τα φρούτα, τα φυλλώδη λαχανικά και το νερό, τα οποία καταναλώνονταν περισσότερο από χρήστες GLP-1, παρότι δήλωναν ότι τα επιθυμούν λιγότερο.

Ο Jayson Lusk, συν-συγγραφέας της μελέτης και κοσμήτορας του Τμήματος Γεωπονικών Επιστημών στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Οκλαχόμα, τονίζει ότι: «Εάν συνεχιστεί η αυξημένη υιοθέτηση των GLP-1, οι εταιρείες θα πρέπει να καινοτομήσουν, καθώς η ζήτηση για υγιεινότερα προϊόντα θα ενισχυθεί και η παραδοσιακή αγορά επεξεργασμένων τροφίμων θα περιοριστεί.»

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα