ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΟι οικογένειες της Βαρκελώνης απομακρύνονται από τη μεσογειακή διατροφή

Οι οικογένειες της Βαρκελώνης απομακρύνονται από τη μεσογειακή διατροφή

3 λεπτά ανάγνωσης

Νέα μελέτη επισημαίνει τις κοινωνικοοικονομικές ανισότητες που επηρεάζουν την πρόσβαση σε υγιεινά τρόφιμα και τη διατροφή

Παρά τα ευρέως αναγνωρισμένα οφέλη της για την υγεία, η τήρηση της μεσογειακής διατροφής στα αστικά νοικοκυριά της Βαρκελώνης είναι χαμηλή ή μέτρια, σύμφωνα με μια νέα μελέτη από το Ινστιτούτο Περιβαλλοντικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (ICTA-UAB) του Αυτόνομου Πανεπιστημίου της Βαρκελώνης. Η έρευνα αυτή, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του έργου PANIS, αναδεικνύει σημαντικές κοινωνικές, οικονομικές και περιφερειακές ανισότητες στην πρόσβαση σε υγιεινά τρόφιμα στην πόλη.

- Advertisement -

Ο μέσος όρος τήρησης της μεσογειακής διατροφής, όπως μετρήθηκε με τον προσαρμοσμένο δείκτη MEDLIFE, βρέθηκε στο 8,12 στα 20, ενώ μειώνεται στο 7,65 στα νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος με παιδιά κάτω των 16 ετών. Τα νοικοκυριά με επικεφαλής γυναίκες παρουσιάζουν καλύτερη τήρηση της διατροφής από εκείνα με επικεφαλής άνδρες. Ωστόσο, αυτό αντιστρέφεται όταν υπάρχουν παιδιά κάτω των 16 ετών, γεγονός που αντικατοπτρίζει μια υπερφόρτωση ευθυνών που επηρεάζει αρνητικά την ποιότητα της διατροφής. Παρατηρήθηκε υψηλή τήρηση σε σνακ, πατάτες και κρασί, μέτρια σε κόκκινο κρέας, ζαχαρούχα ποτά, ψάρια και όσπρια, αλλά χαμηλή σε υγιεινά τρόφιμα όπως φρούτα, λαχανικά, ελαιόλαδο, ξηρούς καρπούς, λευκό κρέας, αυγά και γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών. Γενικά, πολλά νοικοκυριά κινδυνεύουν λόγω της χαμηλής κατανάλωσης υγιεινών τροφών ή της υπερβολικής κατανάλωσης επεξεργασμένου κρέατος.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τα δημοφιλή ακουστικά κινητού που βρέθηκαν με επικίνδυνες χημικές ουσίες – Δείτε μάρκες και φωτογραφίες

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Δικαστική απόφαση – κόλαφος για τον χυμό που εξαπάτησε τους καταναλωτές

Η μελέτη προτείνει μια σειρά συστάσεων πολιτικής προς τις τοπικές διοικήσεις, με στόχο την ενίσχυση της επισιτιστικής ασφάλειας. Οι προτάσεις αυτές περιλαμβάνουν την ενσωμάτωση της επισιτιστικής πολιτικής σε οικονομικές και κοινωνικές στρατηγικές, κάτι που θα επιτευχθεί με την αύξηση του κατώτατου μισθού και τη ρύθμιση των ενοικίων. Άλλες συστάσεις αφορούν την ενίσχυση και την καθολικότητα των σχολικών κυλικείων με υγιεινά μενού, την υιοθέτηση μιας προσέγγισης ευαίσθητης στο φύλο στις πολιτικές συμφιλίωσης και διατροφής, τη βελτίωση των επισιτιστικών περιβαλλόντων σε ευάλωτες γειτονιές, καθώς και την εφαρμογή κοινοτικών εκστρατειών διατροφικής εκπαίδευσης. Η έκθεση τονίζει ότι μόνο μέσω μιας συντονισμένης προσέγγισης που αντιμετωπίζει τις κοινωνικοοικονομικές ανισότητες και τις ανισότητες φύλου και γειτονιάς, μπορεί να επιτευχθεί βιώσιμη και δίκαιη βελτίωση των διατροφικών συνθηκών για ολόκληρο τον πληθυσμό.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα