ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΟι γυναίκες που εκτίθενται σε τοξικά μέταλλα μέσω των τροφίμων μπορεί να...

Οι γυναίκες που εκτίθενται σε τοξικά μέταλλα μέσω των τροφίμων μπορεί να εμφανίσουν πρόωρη γήρανση ωοθηκών

2 λεπτά ανάγνωσης

Τα βαρέα μέταλλα ευθύνονται για τον μικρότερο αριθμό ωαρίων.

Οι γυναίκες μέσης ηλικίας που εκτίθενται σε τοξικά μέταλλα μπορεί να έχουν λιγότερα ωάρια στις ωοθήκες τους, καθώς πλησιάζουν στην εμμηνόπαυση, σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism».

- Advertisement -

Τα βαρέα μέταλλα, όπως το αρσενικό, το κάδμιο, ο υδράργυρος και ο μόλυβδος, βρίσκονται συνήθως στο πόσιμο νερό, στη ρύπανση του αέρα και σε μολυσμένα τρόφιμα και θεωρούνται χημικές ουσίες που διαταράσσουν το ενδοκρινικό μας σύστημα. Οι ερευνητές μελέτησαν 549 μεσήλικες γυναίκες που περνούσαν στην εμμηνόπαυση και είχαν ενδείξεις για έκθεση σε βαρέα μέταλλα στα δείγματα ούρων τους. Ανέλυσαν δεδομένα από εξετάσεις αίματος για τα επίπεδα της ορμόνης AMH, που αποτελεί δείκτη για τα αποθέματα των ωοθηκών, έως και δέκα χρόνια πριν από τις τελευταίες περιόδους των γυναικών.

Εντόπισαν ότι η ευρεία έκθεση σε βαρέα μέταλλα μπορεί να συνδέεται με χαμηλότερα επίπεδα της ορμόνης AMH, δηλαδή με την πρόωρη γήρανση των ωοθηκών, και προβλήματα υγείας που σχετίζονται με τη γήρανση αυτή, όπως εξάψεις, εξασθένηση των οστών και οστεοπόρωση, υψηλότερες πιθανότητες καρδιακών παθήσεων και γνωστική εξασθένηση.

- Advertisement -

ΑΠΕ

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα