ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΟι φθαλικές ενώσεις αυξάνουν την πιθανότητα προώρου τοκετού

Οι φθαλικές ενώσεις αυξάνουν την πιθανότητα προώρου τοκετού

Η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα μελέτη, σχετικά με την επίπτωση των φθαλικών ενώσεων στην εγκυμοσύνη.

2 λεπτά ανάγνωσης

Οι φθαλικές ενώσεις είναι βιομηχανικές χημικές ουσίες που χρησιμοποιούνται σε συσκευασίες τροφίμων, είδη οικιακής χρήσης, καλλυντικά και απορρυπαντικά.

Μετά την αποκάλυψη ότι οι φθαλικές ενώσεις συνδέονται με υψηλότερη συχνότητα εμφάνισης συγκεκριμένων μορφών παιδικού καρκίνου, νέα επιστημονική μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό JAMA Pediatrics, υποστηρίζει ότι οι έγκυες γυναίκες που εκτίθενται σε φθαλικές ενώσεις κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης έχουν αυξημένο κίνδυνο πρόωρου τοκετού.

- Advertisement -

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη μέχρι σήμερα μελέτη στις Ηνωμένες Πολιτείες σχετικά με την επίπτωση των φθαλικών ενώσεων στην εγκυμοσύνη. Στο 9% των εγκύων που είχαν πρόωρους τοκετούς ανιχνεύτηκαν φθαλικοί μεταβολίτες σε περισσότερο από το 96% των δειγμάτων ούρων.

Οι φθαλικές ενώσεις είναι βιομηχανικές χημικές ουσίες που χρησιμοποιούνται σε συσκευασίες τροφίμων , καλλυντικά και απορρυπαντικά. Κυρίως χρησιμοποιούνται χρησιμοποιούνται για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας ή της συνοχής των πλαστικών και ενός ευρέος φάσματος καταναλωτικών προϊόντων. Η έκθεση σε φθαλικούς εστέρες μπορεί να συμβεί με κατάποση, εισπνοή και μέσω επαφής με το δέρμα. Τα πιο σταθερά ευρήματα αφορούσαν την έκθεση σε φθαλικό άλας που χρησιμοποιείται συνήθως σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας, όπως βερνίκια νυχιών και καλλυντικά αλλά τα πλαστικά δοχεία αποθήκευσης μπορούν επίσης να μολύνουν τρόφιμα και ποτά.

- Advertisement -

Σύμφωνα με τις επιστημονικές εκτιμήσεις η μείωση της έκθεσης σε φθαλικές ενώσεις ακόμη και κατά 50% θα μπορούσε να μειώσει τον πρόωρο τοκετό κατά 1,1%. Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν επίσης υπολογιστικά μοντέλα για να προσομοιώσουν υποθετικές παρεμβάσεις που θα μπορούσαν να μειώσουν την έκθεση σε φθαλικές ενώσεις.  Οι πιθανές παρεμβάσεις θα μπορούσαν να είναι συμπεριφορικές, όπως η επιλογή προϊόντων προσωπικής φροντίδας που δεν περιέχουν φθαλικές ενώσεις (εάν αναφέρονται στην ετικέτα), εθελοντικές ενέργειες από εταιρείες για την εξάλειψη των φθαλικών ενώσεων από τα προϊόντα τους, ή κανονιστικού χαρακτήρα.

Η κατανάλωση φρέσκου, σπιτικού φαγητού όσο το δυνατόν συχνότερα, η αποφυγή επεξεργασμένων τροφίμων που έρχονται σε πλαστικό και η επιλογή προϊόντων χωρίς άρωμα ή εκείνων που φέρουν την ένδειξη «χωρίς φθαλικό», είναι μερικά παραδείγματα τρόπων με τους οποίους οι έγκυες μπορούν να μειώσουν την έκθεσή τους στις χημικές ουσίες.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα