ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΟι φράουλες μειώνουν τον κίνδυνο άνοιας - Μελέτη του Πανεπιστημίου του Σινσινάτι

Οι φράουλες μειώνουν τον κίνδυνο άνοιας – Μελέτη του Πανεπιστημίου του Σινσινάτι

3 λεπτά ανάγνωσης

Η καθημερινή κατανάλωση φράουλας θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου άνοιας για καταναλωτές μέσης ηλικίας.

Έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Σινσινάτι, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nutrients, διαπίστωσε ότι η καθημερινή κατανάλωση φράουλας θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου άνοιας για ορισμένους μεσήλικες πληθυσμούς. Αν και τα μεταβολικά και καρδιαγγειακά οφέλη της κατανάλωσης φράουλας έχουν μελετηθεί στο παρελθόν, έχουν γίνει σχετικά λίγες μελέτες με τις γνωστικές επιδράσεις της.

- Advertisement -

«Τόσο οι φράουλες όσο και τα βατόμουρα περιέχουν αντιοξειδωτικά που ονομάζονται ανθοκυανίνες, τα οποία έχουν εμπλακεί σε μια ποικιλία από οφέλη για την υγεία των μούρων, όπως μεταβολικές και γνωστικές βελτιώσεις», δήλωσε ο  Robert Krikorian, ομότιμος καθηγητής στο Τμήμα Ψυχιατρικής και Συμπεριφορικής Νευροεπιστήμης του Κολεγίου UC. «Υπάρχουν επιδημιολογικά δεδομένα που υποδηλώνουν ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν τακτικά φράουλες ή βατόμουρα έχουν πιο αργό ρυθμό γνωστικής έκπτωσης με τη γήρανση». 

Εκτός από το ότι περιέχουν ανθοκυανίνες, ο Krikorian είπε ότι οι φράουλες περιέχουν επιπλέον μικροθρεπτικά συστατικά που ονομάζονται ελλαγιταννίνες και ελλαγικό οξύ που έχουν συσχετιστεί με οφέλη για την υγεία.

- Advertisement -

«Αυτή η μελέτη αξιολόγησε εάν η κατανάλωση φράουλας θα μπορούσε να βελτιώσει τη γνωστική απόδοση και τη μεταβολική υγεία σε αυτόν τον πληθυσμό και, εάν ναι, εάν μπορεί να υπάρχει συσχέτιση μεταξύ της γνωστικής ενίσχυσης και της μειωμένης μεταβολικής διαταραχής», είπε.

Μεθοδολογία έρευνας

Συνολικά 30 υπέρβαροι ασθενείς ηλικίας 50-65 ετών με παράπονα ήπιας γνωστικής έκπτωσης εγγράφηκαν και ολοκλήρωσαν τη μελέτη. Ο Krikorian είπε ότι αυτός ο πληθυσμός έχει αυξημένο κίνδυνο για άνοια στο τέλος της ζωής του και άλλες κοινές παθήσεις. Σε μια περίοδο 12 εβδομάδων, ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να απέχουν από την κατανάλωση φρούτων μούρων οποιουδήποτε είδους εκτός από ένα ημερήσιο πακέτο σκόνης συμπληρώματος που αναμιγνύεται με νερό και καταναλώνεται με το πρωινό. Οι μισοί από τους συμμετέχοντες έλαβαν σκόνες που περιείχαν το ισοδύναμο ενός φλιτζανιού ολόκληρες φράουλες (το τυπικό μέγεθος μερίδας), ενώ οι άλλοι μισοί έλαβαν εικονικό φάρμακο. 

Στους συμμετέχοντες δόθηκαν τεστ που μέτρησαν ορισμένες γνωστικές ικανότητες όπως η μακροπρόθεσμη μνήμη. Οι ερευνητές παρακολούθησαν επίσης τη διάθεσή τους, την ένταση των καταθλιπτικών συμπτωμάτων και τα μεταβολικά δεδομένα τους κατά τη διάρκεια της μελέτης. Όσοι συμμετείχαν στην ομάδα σκόνης φράουλας είχαν μειωμένες παρεμβολές στη μνήμη, κάτι που συνάδει με μια συνολική βελτίωση στην εκτελεστική ικανότητα. Είχαν επίσης σημαντική μείωση των συμπτωμάτων κατάθλιψης.

Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα