ΑρχικήυγείαΛιπίδια αίματος και διατροφή - Πως θα πετύχετε καλύτερη υγεία

Λιπίδια αίματος και διατροφή – Πως θα πετύχετε καλύτερη υγεία

3 λεπτά ανάγνωσης

Ερευνητές κατάφεραν να μετρήσουν τη σύνθεση λίπους στο αίμα από τη μετάβαση προς μία πιο υγιεινή διατροφή.

Η αντικατάσταση των κορεσμένων ζωικών λιπαρών από ακόρεστα λίπη φυτικής προέλευσης που επηρεάζει τη σύνθεση του λίπους στο αίμα, η οποία με τη σειρά της επηρεάζει τον μακροπρόθεσμο κίνδυνο ασθένειας, είναι μια αλλαγή απόλυτα μετρήσιμη, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Nature Medicine. Η μελέτη που διεξήχθη από μια ομάδα ερευνητών από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Chalmers της Σουηδίας, το Γερμανικό Ινστιτούτο Ανθρώπινης Διατροφής στη Γερμανία και πολλά άλλα πανεπιστήμια, δείχνει ότι είναι δυνατό να μετρηθούν με ακρίβεια οι αλλαγές λίπους στο αίμα που σχετίζονται με τη διατροφή και τις συνδέουν άμεσα με τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων και διαβήτη τύπου 2.

- Advertisement -

   Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) υπογραμμίζει τη σημασία της υγιεινής διατροφής για την πρόληψη χρόνιων ασθενειών, συνιστώντας την αντικατάσταση των κορεσμένων λιπαρών με ακόρεστα λίπη φυτικής προέλευσης για τη μείωση του καρδιομεταβολικού κινδύνου. Ωστόσο, η βεβαιότητα αυτών των κατευθυντήριων γραμμών είναι μέτρια λόγω των περιορισμών στις υπάρχουσες μελέτες.

   Αυτή η νέα μελέτη αντιμετωπίζει αυτούς τους περιορισμούς αναλύοντας προσεκτικά τα λίπη στο αίμα, γνωστά και ως λιπίδια, με μια μέθοδο που ονομάζεται λιπιδομική. Αυτές οι πολύ λεπτομερείς μετρήσεις λιπιδίων επέτρεψαν στους ερευνητές να συνδέσουν τη διατροφή και την ασθένεια σε έναν καινοτόμο συνδυασμό διαφορετικών τύπων μελέτης. Αυτή η νέα προσέγγιση συνδυάζει μελέτες διατροφικής παρέμβασης (που χρησιμοποιούν εξαιρετικά ελεγχόμενες δίαιτες), με μελέτες κοόρτης που έχουν πραγματοποιηθεί στο παρελθόν με μακροπρόθεσμη παρακολούθηση της υγείας.

- Advertisement -

   “Συνοψίσαμε τις επιδράσεις στα λιπίδια του αίματος με βαθμολογία πολλαπλών λιπιδίων (MLS). Ένα υψηλό MLS υποδηλώνει ένα υγιές προφίλ λίπους στο αίμα και η υψηλή πρόσληψη ακόρεστων φυτικών λιπαρών και η χαμηλή πρόσληψη κορεσμένου ζωικού λίπους μπορούν να βοηθήσουν στην επίτευξη τέτοιων θετικών επιπέδων MLS », λέει ο Fabian Eichelmann από το Γερμανικό Ινστιτούτο Ανθρώπινης Διατροφής Potsdam-Rehbruecke και πρώτος συγγραφέας της μελέτης.

   Αυτά τα αποτελέσματα MLS από τη μελέτη διαιτητικής παρέμβασης σχετίστηκαν στη συνέχεια στατιστικά με την εμφάνιση καρδιαγγειακής νόσου και διαβήτη τύπου 2 σε μεγάλες μελέτες παρατήρησης που είχαν πραγματοποιηθεί προηγουμένως. Αυτές οι μεγάλες μελέτες κοόρτης παρακολούθησαν αρχικά υγιείς συμμετέχοντες για αρκετά χρόνια. Η ανάλυση των δεδομένων και από τις δύο ομάδες μελετών έδειξε ότι οι συμμετέχοντες με υψηλότερο MLS, το οποίο υποδηλώνει μια ευεργετική σύνθεση διατροφικού λίπους, είχαν σημαντικά μειωμένο κίνδυνο να αναπτύξουν καρδιομεταβολικές ασθένειες.

   Επιπλέον, η μελέτη εξέτασε εάν τα άτομα με χαμηλά επίπεδα MLS, που υποδηλώνουν υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά στη διατροφή, ωφελήθηκαν συγκεκριμένα από μια πιο υγιεινή διατροφή. Η μεσογειακή διατροφή εστιάζει στην παροχή περισσότερων ακόρεστων φυτικών λιπαρών και χρησιμοποιήθηκε σε μία από τις μεγάλες δοκιμές παρέμβασης, γνωστή ως δοκιμή PREDIMED. Χρησιμοποιώντας αυτή τη μελέτη, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η πρόληψη του διαβήτη ήταν πράγματι πιο έντονη σε άτομα με χαμηλά επίπεδα MLS στην αρχή της μελέτης.

Διαβάστε ολόκληρη τη μελέτη εδώ.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα