ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΈνα επιπλέον φλιτζάνι καφέ συνδέεται με απώλεια βάρους

Ένα επιπλέον φλιτζάνι καφέ συνδέεται με απώλεια βάρους

3 λεπτά ανάγνωσης

Αλλά μια μικρή ποσότητα ζάχαρης μπορεί να ανατρέψει αυτό το δεδομένο.

    Η καθημερινή κατανάλωση ενός φλιτζανιού καφέ μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια σωματικού βάρους, σύμφωνα με νέα μελέτη που πραγματοποιήθηκε στις αρχές του μήνα από ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ στη Βοστώνη της Μασαχουσέτης, και δημοσιεύθηκε στο Αμερικανικό Περιοδικό Κλινικής Διατροφής. Ωστόσο η μελέτη έδειξε πως έστω και μια μικρή ποσότητα ζάχαρης θα μπορούσε όχι μόνο να επιβραδύνει τα αποτελέσματα αλλά και να τα ανατρέψει.

- Advertisement -

   Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν δεδομένα από τρεις προηγούμενες μελέτες μεγάλης κλίμακας από το 1986 έως το 2015, στις οποίες οι συμμετέχοντες είχαν απαντήσει σε ερωτηματολόγια σχετικά με το φαγητό και το ποτό που κατανάλωναν κατά τη διάρκεια της ημέρας και παράλληλα κατέγραφαν το βάρος τους. Οι ερευνητές συνέκριναν τις συνήθειες κατανάλωσης καφέ των συμμετεχόντων και τις αλλαγές του βάρους τους, κατά τη διάρκεια τετραετίας. Εξέτασαν την πρόσληψη καφέ με καφεΐνη και ντεκαφεϊνέ και εξέτασαν αν οι άνθρωποι είχαν προσθέσει ζάχαρη, μη γλυκαντικά ή κρέμα στο ρόφημα.

    Διαπίστωσαν ότι ένα επιπλέον φλιτζάνι καφέ χωρίς ζάχαρη την ημέρα συνδέθηκε με μείωση 0,12 κιλά σε διάστημα τεσσάρων ετών. Ωστόσο, εάν οι συμμετέχοντες αύξησαν την ημερήσια πρόσληψη κατά ένα μόνο κουταλάκι του γλυκού ζάχαρη, πήραν 0,20 κιλά κατά την ίδια περίοδο. Η κατανάλωση καφέ με κρέμα ή γαλακτοκομικό δεν φάνηκε να έχει επίδραση στο βάρος, ανέφερε η μελέτη. Εν τω μεταξύ, η κρέμα ή η γλυκαντική ουσία μπορεί να συμβάλλουν στην αίσθηση του κορεσμού, καθώς περιέχουν πρωτεΐνη ή λίπος.  

- Advertisement -

    Θεωρείται ότι γενικά η κατανάλωση περισσότερων υγρών μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε χορτάτοι, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε λιγότερες θερμίδες που καταναλώνονται κατά τη διάρκεια της ημέρας. Οι αλλαγές ήταν πιο σημαντικές σε νεότερους ανθρώπους και σε όσους είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι.

     Η μελέτη βρήκε συσχέτιση μόνο μεταξύ της πρόσληψης καφέ και των αλλαγών βάρους, που σημαίνει ότι οι συμμετέχοντες δεν έχασαν ή κέρδισαν απαραίτητα βάρος λόγω του ροφήματος που περιέχει καφεΐνη. Για παράδειγμα, μπορεί οι άνθρωποι που προσθέτουν ζάχαρη στον καφέ τους να είναι πιο πιθανό να καταναλώνουν περισσότερη πρόσθετη ζάχαρη συνολικά κατά τη διάρκεια της ημέρας, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση βάρους. Και όσοι πίνουν καφέ χωρίς ζάχαρη μπορεί να έχουν μεγαλύτερη επίγνωση της μείωσης της πρόσθετης ζάχαρης στη διατροφή τους γενικά.

Διαβάστε ολόκληρη τη μελέτη εδώ.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα