ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΟ δημοφιλής χυμός που μπορεί να μειώσει θεαματικά τη χοληστερόλη

Ο δημοφιλής χυμός που μπορεί να μειώσει θεαματικά τη χοληστερόλη

3 λεπτά ανάγνωσης

Ο χυμός που δαμάζει τη χοληστερίνη και την πίεση

Μια απλή και γευστική συνήθεια μπορεί να αποτελέσει σύμμαχο στην αντιμετώπιση δύο σοβαρών παθήσεων: Tης υψηλής χοληστερίνης και της αυξημένης αρτηριακής πίεσης. Μελέτες υποδεικνύουν ότι η καθημερινή κατανάλωση χυμού πορτοκαλιού μπορεί να συμβάλλει στη βελτίωση αυτών των δεικτών, μειώνοντας τους κινδύνους για καρδιαγγειακά νοσήματα, όπως εγκεφαλικά και εμφράγματα. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχεδόν οι μισοί πολίτες αντιμετωπίζουν υψηλή χοληστερίνη, ενώ ένας στους τρεις έχει αυξημένη πίεση. Η διατροφή παίζει κρίσιμο ρόλο στη διαχείριση και των δύο προβλημάτων.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Διαβήτης: Η υποτιμημένη αλλά σοβαρή επιπλοκή – 1 στους 5 Έλληνες διαβητικούς εμφανίζει συμπτώματα

Η «κακή» χοληστερίνη σε υποχώρηση

Πρόσφατες έρευνες, που δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό Lipids in Health and Disease, έδειξαν ότι η τακτική κατανάλωση χυμού πορτοκαλιού συνδέεται με σημαντική μείωση των επιπέδων χοληστερίνης. Σε μια μελέτη με 129 εθελοντές, όσοι έπιναν δύο ποτήρια (περίπου 480 ml) χυμό πορτοκαλιού καθημερινά για τουλάχιστον ένα χρόνο, εμφάνισαν χαμηλότερα επίπεδα ολικής χοληστερίνης σε σύγκριση με εκείνους που δεν είχαν αυτή τη συνήθεια.

- Advertisement -

Μια ξεχωριστή μετα-ανάλυση, που εξέτασε εννέα διαφορετικές μελέτες, ενίσχυσε αυτά τα ευρήματα, δείχνοντας ότι ο χυμός πορτοκαλιού έχει ευεργετική επίδραση στην «κακή» χοληστερίνη (λιποπρωτεΐνη χαμηλής πυκνότητας ή LDL). Αν και δεν διαπιστώθηκαν σημαντικές επιδράσεις στη συνολική χοληστερίνη και στην «καλή» χοληστερίνη (HDL), η μείωση της LDL αποτελεί από μόνη της σημαντικό όφελος για την υγεία της καρδιάς.

Φυσική ασπίδα κατά της υπέρτασης

Εκτός από τη χοληστερίνη, ο χυμός πορτοκαλιού φαίνεται να συμβάλλει και στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο European Journal of Nutrition διαπίστωσε ότι οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν χυμό πορτοκαλιού για 12 εβδομάδες παρουσίασαν μείωση της αρτηριακής πίεσης. Οι ερευνητές απέδωσαν αυτό το αποτέλεσμα στην εσπεριδίνη, ένα φλαβονοειδές που περιέχεται στον χυμό, το οποίο φαίνεται να μειώνει τη συστολική αρτηριακή πίεση.

Αντίστοιχα, μια παλαιότερη έρευνα από το περιοδικό Arya Atherosclerosis έδειξε πως η κατανάλωση χυμού πορτοκαλιού για 60 ημέρες οδήγησε σε «σημαντική» μείωση της αρτηριακής πίεσης. Οι επιστήμονες υπέθεσαν ότι η υψηλότερη συγκέντρωση φλαβονοειδών, πηκτίνης και αιθέριων ελαίων στα εμπορικά προϊόντα χυμού μπορεί να ευθύνεται για την ευεργετική αυτή δράση.

Προσοχή στη ζάχαρη

Παρά τα ευεργετικά του αποτελέσματα, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι ο χυμός πορτοκαλιού περιέχει φυσικά σάκχαρα, περίπου 24 γραμμάρια ανά μερίδα. Αυτό τον καθιστά μια επιλογή που πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο, ειδικά από άτομα με διαβήτη ή από όσους προσπαθούν να διαχειριστούν το βάρος τους.

Οι ειδικοί τονίζουν πως η κατανάλωση χυμού πορτοκαλιού δεν μπορεί να αντικαταστήσει μια ισορροπημένη διατροφή ή ιατρική συμβουλή. Είναι ένα χρήσιμο συμπλήρωμα, αλλά όχι πανάκεια. Πριν από οποιαδήποτε αλλαγή στη διατροφή σας, ειδικά αν έχετε χρόνιες παθήσεις, είναι απαραίτητο να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα