ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΝέα μελέτη: Το χοιρινό κρέας ενισχύει την ανάρρωση και τη διάθεση σε...

Νέα μελέτη: Το χοιρινό κρέας ενισχύει την ανάρρωση και τη διάθεση σε στρατιωτικές δοκιμασίες

3 λεπτά ανάγνωσης

Η πρωτεΐνη χοιρινού βελτιώνει την ανάρρωση, τη διάθεση και τη φλεγμονή σε στρατιωτικούς δόκιμους μετά από τεστ φυσικής κατάστασης μάχης

Μια νέα κλινική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nutrients αναδεικνύει τον ιδιαίτερο ρόλο που μπορεί να παίξει το χοιρινό κρέας στη διατροφή και συγκεκριμένα στη στρατιωτική διατροφή. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι τα γεύματα με άπαχο χοιρινό βοηθούν σημαντικά στην ανάρρωση, στη βελτίωση της διάθεσης και στη διατήρηση αναβολικής ισορροπίας σε δόκιμους που συμμετέχουν σε απαιτητικές ασκήσεις, συγκριτικά με τα αντίστοιχα φυτικά γεύματα.

- Advertisement -

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο Texas A&M, με χρηματοδότηση του Εθνικού Συμβουλίου Χοιρινού Κρέατος (NPB) και του αμερικανικού Υπουργείου Άμυνας. Στόχος ήταν να συγκριθεί η επίδραση στρατιωτικών γευμάτων έτοιμων προς κατανάλωση (MREs), είτε με βάση το χοιρινό είτε φυτικά, στην αποκατάσταση μετά από το Army Combat Fitness Test (τεστ φυσικής κατάστασης μάχης του στρατού (ACFT) σε δόκιμους).

Οι δόκιμοι που κατανάλωσαν MREs με χοιρινό εμφάνισαν χαμηλότερα επίπεδα κορτιζόλης, υψηλότερους δείκτες τεστοστερόνης σε σχέση με την κορτιζόλη και λιγότερη φλεγμονή. Παράλληλα, ανέφεραν μικρότερο μυϊκό πόνο, κυρίως στους μηρούς. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της μελέτης, Drew Gonzalez, Ph.D., τα ευρήματα δείχνουν ότι η ποιότητα της πρωτεΐνης του χοιρινού συνέβαλε σε καλύτερη φυσιολογική και ψυχολογική αποκατάσταση, με λιγότερες απώλειες αζώτου, καλύτερο ύπνο και βελτιωμένη διάθεση.

- Advertisement -

Ιδιαίτερη σημασία έχει ότι τα δύο είδη γευμάτων είχαν ισοδύναμο θερμιδικό και μακροθρεπτικό προφίλ. Η διαφορά, όπως υπογραμμίζουν οι ερευνητές, δεν βρισκόταν στην ποσότητα αλλά στην ποιότητα των πρωτεϊνών. Οι συμμετέχοντες που έλαβαν γεύματα με χοιρινό δήλωσαν επίσης μεγαλύτερη ικανοποίηση ως προς τον κορεσμό και παρουσίασαν χαμηλότερα επίπεδα καταθλιπτικής διάθεσης, με μείωση άνω του 50% μέσα σε δύο ημέρες.

Αν και οι επιδόσεις τους στο ACFT μετά από 72 ώρες παρέμειναν γενικά σταθερές ανεξαρτήτως δίαιτας, τα φυσιολογικά δεδομένα έδειξαν ότι το χοιρινό παρείχε σημαντικό πλεονέκτημα για μακροπρόθεσμη αποκατάσταση, σε σχέση με τα φυτικά γεύματα, τα οποία συνδέθηκαν με μεγαλύτερο πόνο και πιο αργή ορμονική ισορροπία.

Σήμερα, μόνο ένα από τα 14 διαθέσιμα MREs του αμερικανικού στρατού περιλαμβάνει χοιρινό. Οι συγγραφείς της μελέτης προτείνουν είτε την ενίσχυση των φυτικών με επιπλέον αμινοξέα και κρεατίνη είτε την ευρύτερη ένταξη του χοιρινού στο μενού. Όπως σημειώνει ο Gonzalez, το χοιρινό προσφέρει πρωτεΐνη υψηλής ποιότητας που βοηθά τον οργανισμό να ανταποκριθεί πιο αποτελεσματικά στο σωματικό στρες, με θετικές επιπτώσεις στην ανθεκτικότητα και την ετοιμότητα των στρατιωτικών δυνάμεων.

https://www.mdpi.com/2072-6643/17/12/1995

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα