ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΝέα έρευνα: Το γιαούρτι ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση

Νέα έρευνα: Το γιαούρτι ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση

2 λεπτά ανάγνωσης

Μια ημερήσια δόση γιαουρτιού θα μπορούσε να είναι σωτήρια για άτομα με υψηλή αρτηριακή πίεση, σύμφωνα με νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Αυστραλίας.

Η μελέτη που διεξήχθη σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο τιου Maine, εξέτασε τις συσχετίσεις μεταξύ της πρόσληψης γιαουρτιού, της αρτηριακής πίεσης και των παραγόντων καρδιαγγειακού κινδύνου, διαπιστώνοντας ότι το γιαούρτι σχετίζεται με χαμηλότερη αρτηριακή πίεση για άτομα με υπέρταση.

- Advertisement -

Παγκοσμίως, περισσότεροι από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι υποφέρουν από υπέρταση (υψηλή αρτηριακή πίεση), γεγονός που τους θέτει σε μεγαλύτερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, τα οποία είναι η κύρια αιτία θανάτου παγκοσμίως.

Η ερευνήτρια της UniSA, Dr Alexandra Wade λέει ότι αυτή η μελέτη παρέχει νέα στοιχεία που συνδέουν το γιαούρτι με τα θετικά αποτελέσματα της αρτηριακής πίεσης για τα υπερτασικά άτομα.

- Advertisement -

“Η υψηλή αρτηριακή πίεση είναι ο υπ’ αριθμόν ένα παράγοντας κινδύνου για καρδιαγγειακή νόσο, επομένως είναι σημαντικό να συνεχίσουμε να βρίσκουμε τρόπους για να τη μειώσουμε και να τη ρυθμίσουμε”, λέει ο Δρ Γουέιντ και τονίζει πως “Τα γαλακτοκομικά, ειδικά το γιαούρτι, μπορεί να είναι ικανά να μειώσουν την αρτηριακή πίεση. Αυτό συμβαίνει επειδή τα γαλακτοκομικά περιέχουν μια σειρά από μικροθρεπτικά συστατικά, όπως ασβέστιο, μαγνήσιο και κάλιο, τα οποία εμπλέκονται στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Το γιαούρτι είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον γιατί περιέχει επίσης βακτήρια που προάγουν την απελευθέρωση πρωτεϊνών που μειώνουν την αρτηριακή πίεση”.

Η μελέτη έδειξε ότι για άτομα με αυξημένη αρτηριακή πίεση, ακόμη και μικρές ποσότητες γιαουρτιού συσχετίστηκαν με χαμηλότερη αρτηριακή πίεση.

“Και για όσους κατανάλωναν γιαούρτι τακτικά, τα αποτελέσματα ήταν ακόμη πιο δυνατά, με μετρήσεις αρτηριακής πίεσης σχεδόν επτά μονάδες χαμηλότερες από εκείνους που δεν κατανάλωναν γιαούρτι”.

Οι ερευνητές λένε ότι οι μελλοντικές μελέτες παρατήρησης και παρέμβασης θα πρέπει να συνεχίσουν να επικεντρώνονται σε άτομα που βρίσκονται σε κίνδυνο για να εξετάσουν τα πιθανά οφέλη του γιαουρτιού.

Για να διαβάσετε ολόκληρη την επιστημονική μελέτη πατήστε ΕΔΩ

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα