ΑρχικήΕπιστήμηΜόνο ένα κουτάκι αναψυκτικού την ημέρα αυξάνει τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου του...

Μόνο ένα κουτάκι αναψυκτικού την ημέρα αυξάνει τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου του ήπατος

2 λεπτά ανάγνωσης

Έρευνα σε περίπου 100.000 Αμερικανίδες αποκάλυψε πως οι γυναίκες που έπιναν ένα ή περισσότερα αναψυκτικά με ζάχαρη την ημέρα είχαν 85% περισσότερες πιθανότητες να διαγνωστούν με καρκίνο του ήπατος.

Οι γυναίκες που πίνουν μόνο ένα ζαχαρούχο αναψυκτικό την ημέρα διατρέχουν πολύ μεγαλύτερο κίνδυνο να αναπτύξουν καρκίνο του ήπατος , σύμφωνα με μια νέα μελέτη από την Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ στη Βοστώνη.

- Advertisement -

Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά αποτελούν έναν από τους κύριους παράγοντες για την παχυσαρκία, η οποία με τη σειρά της μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερο κίνδυνο για καρδιαγγειακές παθήσεις, αλλά και σε αντίσταση στην ινσουλίνη και διαβήτη τύπου 2, που αυξάνει τον κίνδυνο μη αλκοολικής λιπώδους ηπατικής νόσου.

Για να μελετήσει τις επιπτώσεις που θα είχε ακόμα και μια μικρή ποσότητα ζαχαρούχου αναψυκτικού σε μια μέρα, η επιστημονική ομάδα παρατήρησε μια ομάδα σχεδόν 100.000 Αμερικανίδων άνω των 50 ετών που παρακολουθήθηκαν για περισσότερα από 20 χρόνια, μέχρι την 1η Μαρτίου 2020.

- Advertisement -

Ως αποτέλεσμα, προέκυψε πως οι γυναίκες που έπιναν ένα ή περισσότερα αναψυκτικά με ζάχαρη την ημέρα είχαν 85% περισσότερες πιθανότητες να διαγνωστούν με καρκίνο του ήπατος σε σύγκριση με εκείνες που κατανάλωναν λιγότερο από ένα αναψυκτικό την εβδομάδα. Επιπλέον, αυτές που έπιναν καθημερινά αναψυκτικά είχαν συμπληρωματικά 68% περισσότερες πιθανότητες να πεθάνουν από ηπατική νόσο από εκείνους που έπιναν τρία ή λιγότερα αναψυκτικά το μήνα. 

Ωστόσο, οι ερευνητές σημειώνουν ότι ο συνολικός κίνδυνος θανάτου ήταν ακόμα πολύ χαμηλός – με μόνο περίπου 150 θανάτους από τη νόσο στη δοκιμή.

Δεν παρατηρήθηκε συσχέτιση μεταξύ του καρκίνου του ήπατος και εκείνων που έπιναν τεχνητά ζαχαρούχα ποτά – παρά τις πρόσφατες ανησυχίες ότι το δημοφιλές γλυκαντικό  ασπαρτάμη μπορεί να συνδέεται με το σχηματισμό όγκων .

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Jama Network Open, αναφέρει ότι “Σε σύγκριση με τρία ή λιγότερα ποτά με ζάχαρη ανά μήνα, η κατανάλωση ενός ή περισσότερων ροφημάτων με ζάχαρη την ημέρα συσχετίστηκε με σημαντικά υψηλότερη συχνότητα εμφάνισης καρκίνου του ήπατος και θανάτου από χρόνια ηπατικές ασθένειες” Οι συγγραφείς πρόσθεσαν ότι, αν και η μελέτη τους δεν μπόρεσε να προσδιορίσει τον τρόπο με τον οποίο η κατανάλωση ροφήματος με ζάχαρη σχετίζεται με ηπατική νόσο, μια πιθανή ερμηνεία περιελάμβανει την παχυσαρκία, τις δραματικές αυξήσεις της γλυκόζης στο αίμα και τη συσσώρευση λίπους γύρω από το συκώτι.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα