ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΜόλις 4,5 λεπτά έντονης δραστηριότητας μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου

Μόλις 4,5 λεπτά έντονης δραστηριότητας μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου

2 λεπτά ανάγνωσης

Επιστημονική μελέτη με 22.000 συμμετέχοντες.

Μόλις τεσσεράμισι λεπτά έντονης καθημερινής δραστηριότητας θα μπορούσαν να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης ορισμένων μορφών καρκίνου έως και 32%, σύμφωνα με διεθνή έρευνα με επικεφαλής το Πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ, που δημοσιεύεται στο περιοδικό «JAMA Oncology».

- Advertisement -

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν δεδομένα από έξυπνες φορητές συσκευές για να παρακολουθήσουν την καθημερινή δραστηριότητα περισσότερων από 22.000 ατόμων με μέσο όρο ηλικίας τα 62 έτη. Στη συνέχεια, παρακολούθησαν τα κλινικά αρχεία υγείας των συμμετεχόντων για σχεδόν επτά χρόνια για να μελετήσουν την εμφάνιση καρκίνου.

Στην έρευνα τα μόλις τέσσερα έως πέντε λεπτά έντονης διαλειμματικής σωματικής δραστηριότητας συσχετίστηκαν με σημαντικά χαμηλότερο κίνδυνο καρκίνου σε σύγκριση με όσους δεν είχαν καμία δραστηριότητα. Σε αυτές τις δραστηριότητες περιλαμβάνονται οι έντονες δουλειές του σπιτιού, τα βαριά ψώνια στο σούπερ μάρκετ, το δυναμικό περπάτημα ή τα παιχνίδια υψηλής ενέργειας με τα παιδιά.

- Advertisement -

Ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ, Εμμανουήλ Σταματάκης, επισημαίνει ότι «είναι αρκετά αξιοσημείωτο να βλέπουμε ότι η αύξηση της έντασης των καθημερινών καθηκόντων για μόλις τέσσερα έως πέντε λεπτά την ημέρα, που γίνονται σε σύντομες εκρήξεις περίπου ενός λεπτού η κάθε μία, συνδέεται με συνολική μείωση του κινδύνου καρκίνου έως και 18% και έως 32% για τύπους καρκίνου που έχουν συνδεθεί με τη σωματική δραστηριότητα».

Σημειώνεται ότι οι ενήλικες που δεν ασκούνται διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να αναπτύξουν ορισμένους καρκίνους, όπως του μαστού, του ενδομητρίου ή του παχέος εντέρου. Στην έρευνα μελετήθηκε ο αντίκτυπος της άσκησης σε 13 περιοχές ανάπτυξης καρκίνου, όπως το ήπαρ, οι πνεύμονες, οι νεφροί, το ενδομήτριο, το μυέλωμα, το παχύ έντερο, το κεφάλι, η ουροδόχος κύστη και ο μαστός.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση:

https://jamanetwork.com/journals/jamaoncology/fullarticle/10.1001/jamaoncol.2023.1830?guestAccessKey=f6c07a37-833d-4b80-8448-37040d6616a3&utm_source=For_The_Media&utm_medium=referral&utm_campaign=ftm_links&utm_content=tfl&utm_term=072723

AΠΕ

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα