ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΜilkshake: Τα ευρήματα νέας μελέτης που το παρομοιάζουν με «βόμβα» για τον...

Μilkshake: Τα ευρήματα νέας μελέτης που το παρομοιάζουν με «βόμβα» για τον εγκέφαλο

3 λεπτά ανάγνωσης

Ένα απλό milkshake μπορεί να είναι πιο επιβαρυντικό από όσο φανταζόμαστε, ειδικά για την υγεία του εγκεφάλου.

Μια νέα επιστημονική μελέτη κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την κατανάλωση γευμάτων με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι αρκεί ένα milkshake για να έχουμε άμεση αρνητική επίδραση στη λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων και, κατ’ επέκταση, στην υγεία του εγκεφάλου.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ανακαλείται δημοφιλές μπαχαρικό μολυσμένο με 12(!) φυτοφάρμακα σε πρωτοφανείς ποσότητες

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | 10 φαγητά που δεν πρέπει να αποθηκεύουμε ποτέ στα ντουλάπια της κουζίνας

- Advertisement -

Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο Journal of Nutritional Physiology, παρακολούθησε δύο ομάδες ανδρών: 20 νεαρούς (18–35 ετών) και 21 μεγαλύτερους (60–80 ετών). Οι συμμετέχοντες κατανάλωσαν ένα milkshake υψηλό σε λιπαρά, το οποίο περιείχε περίπου 1.362 θερμίδες, 48 γραμμάρια υδατανθράκων, 9,5 γραμμάρια πρωτεΐνης και σημαντική ποσότητα κρέμας γάλακτος.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ανακαλούνται 136.000 δημοφιλή γλυκά – Περιέχουν ουσία που προκαλεί αλλεργικές αντιδράσεις και υπερκινητικότητα στα παιδιά

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τόνος: Εντολή για απαγόρευση στα σχολικά γεύματα λόγω του καρκινογόνου και μεταλλαξιογόνου υδραργύρου

Εγγραφείτε στα FEA 2025 και ελάτε να γράψουμε μαζί μία ιστορία που αξίζει να ειπωθεί

Μετά από τέσσερις ώρες, οι επιστήμονες μέτρησαν, μέσω υπερήχων, πώς ανταποκρίνονταν τα αιμοφόρα αγγεία κατά τη διάρκεια άσκησης. Το αποτέλεσμα έδειξε ότι η ικανότητα των αγγείων να συστέλλονται και να διαστέλλονται είχε μειωθεί αισθητά, τόσο στους νέους όσο και στους ηλικιωμένους συμμετέχοντες.

Οι επιστήμονες μάλιστα ονόμασαν το ρόφημα «βόμβα για τον εγκέφαλο», τονίζοντας πως: «Ακόμα και ένα γεύμα πλούσιο σε λιπαρά έχει άμεση επίδραση στον οργανισμό. Μπορεί να προκαλέσει προσωρινές διαταραχές στη ροή του αίματος προς τον εγκέφαλο, κάτι που με την πάροδο του χρόνου αυξάνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού ή άνοιας».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Αποσύρονται γαριδάκια από την αγορά: Το συστατικό που βάζει σε κίνδυνο την υγεία

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ο καλύτερος τρόπος για να ξαναζεστάνετε κάθε είδος φαγητού

Η επίδραση ήταν 10% πιο έντονη στους ηλικιωμένους, οι οποίοι έχουν ήδη αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών προβλημάτων.

Οι ειδικοί διευκρινίζουν ότι μια περιστασιακή κατανάλωση λιπαρών δεν είναι πιθανό να προκαλέσει μόνιμη βλάβη, ωστόσο υπογραμμίζουν πως η διατροφή επηρεάζει τον οργανισμό σε πραγματικό χρόνο:
«Δεν είναι μόνο η μακροχρόνια διατροφή που καθορίζει την υγεία μας – κάθε γεύμα μετράει».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Γιατί το σοκολατούχο γάλα είναι το απόλυτο ρόφημα για μυϊκή αποκατάσταση μετά την άσκηση;

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ |Γιατρός προειδοποιεί: «Μην συνδυάζετε αυτό το κοινό συμπλήρωμα με συγκεκριμένα τρόφιμα και ποτά»

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα