ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΜία κούπα cranberries την ημέρα θα μπορούσε να βελτιώσει τη μνήμη και...

Μία κούπα cranberries την ημέρα θα μπορούσε να βελτιώσει τη μνήμη και να αποτρέψει την άνοια

2 λεπτά ανάγνωσης

Μία από τις πρώτες μελέτες για τα cranberries έδειξε ότι η προσθήκη τους στη διατροφή  θα μπορούσε να βοηθήσει στη βελτίωση της μνήμης και της εγκεφαλικής λειτουργίας και στη μείωση της «κακής» χοληστερόλης,  σύμφωνα με νέα έρευνα

Μια νέα μελέτη από το πανεπιστήμιο της Ανατολικής Αγγλίας στο Ηνωμένο Βασίλειο υπογραμμίζει τις νευροπροστατευτικές δυνατότητες των cranberries. Η ερευνητική ομάδα μελέτησε τα οφέλη της κατανάλωσης ενός φλιτζανιού cranberries την ημέρα σε άτομα ηλικίας 50 έως 80 ετών. Ελπίζουν ότι τα ευρήματά τους θα μπορούσαν να έχουν επιπτώσεις στην πρόληψη νευροεκφυλιστικών ασθενειών, όπως η άνοια.

- Advertisement -

Ο επικεφαλής ερευνητής Δρ David Vauzour, από την Ιατρική Σχολή Norwich της UEA, σύμφωνα με άρθρο στο Science Daily, δήλωσε πως η άνοια επηρεάζει εκατομμύρια ανθρώπους κάθε χρόνο και ακόμα δεν έχει βρεθεί θεραπεία. Oπότε παράγοντες, όπως η διατροφική πρόσληψη ορισμένων τροφών, πρέπει σίγουρα να λαμβάνονται στα υπόψιν των ερευνητών.

Τα cranberries έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και ορισμένα μικροθρεπτικά, δηλαδή φλαβονοειδή, ανθοκυανίνες και προανθοκυανιδίνες, τα οποία επιβραδύνουν την άνοια και την απώλεια της γνωστικής ικανότητας, αλλά παράλληλα βελτιώνουν τη γνωστική λειτουργία. Βάσει αυτών των χαρακτηριστικών τους, θα μπορούσαν να βοηθήσουν στη μείωση του νευροεκφυλισμού που σχετίζεται με την ηλικία.

- Advertisement -

 Η ερευνητική ομάδα ερεύνησε τον αντίκτυπο της κατανάλωσης κράνμπερι για 12 εβδομάδες στη λειτουργία του εγκεφάλου και τη χοληστερόλη μεταξύ 60 γνωστικά υγιών συμμετεχόντων, λέει η Science Daily. Οι μισοί από τους συμμετέχοντες κατανάλωναν λυοφιλοποιημένη σκόνη cranberry, ισοδύναμη με ένα φλιτζάνι ή 100g φρέσκα cranberries, καθημερινά. Οι άλλοι μισοί κατανάλωσαν εικονικό φάρμακο. Η μελέτη είναι μια από τις πρώτες που εξέτασε τα cranberries και τη μακροπρόθεσμη επίδρασή τους στη γνωστική λειτουργία και την υγεία του εγκεφάλου στους ανθρώπους.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η κατανάλωση κράνμπερι βελτίωσε σημαντικά τη μνήμη των συμμετεχόντων σε καθημερινά γεγονότα (οπτική επεισοδιακή μνήμη), τη νευρική λειτουργία και την παροχή αίματος στον εγκέφαλο (αιμάτωση εγκεφάλου).

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η ομάδα των cranberry παρουσίασε, επίσης, σημαντική μείωση στα επίπεδα της «κακής» χοληστερόλης (LDL), που είναι γνωστό ότι συμβάλλει στην αθηροσκλήρωση, την πάχυνση ή τη σκλήρυνση των αρτηριών που προκαλείται από τη συσσώρευση πλάκας στην εσωτερική επένδυση μιας αρτηρίας. Αυτό υποστηρίζει την ιδέα ότι τα cranberries μπορούν να βελτιώσουν την αγγειακή υγεία και μπορεί εν μέρει να συμβάλλουν στη βελτίωση της αιμάτωσης του εγκεφάλου, άρα και της γνωστικής λειτουργίας.

Το γεγονός ότι τα συμπληρώματα cranberry μπορεί να βελτιώσουν τη γνωστική απόδοση είναι ένα σημαντικό βήμα για αυτό το ερευνητικό πεδίο, ειδικά αν λάβει κανείς στα υπόψιν του ότι τα αποτελέσματα φάνηκαν σε 12 μόλις εβδομάδες. Βάσει αυτών των ευρημάτων, οι μελλοντικές έρευνες πάνω στα cranberries και τις ιδιότητές τους μπορούν να προχωρήσουν σε ακόμα περισσότερες ανακαλύψεις.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα