ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΜεταβολικό σύνδρομο: Ευεργετική η επίδραση εσπεριδοειδών – Επιστημονική μελέτη

Μεταβολικό σύνδρομο: Ευεργετική η επίδραση εσπεριδοειδών – Επιστημονική μελέτη

2 λεπτά ανάγνωσης

Εκχύλισμα εσπεριδοειδών με υψηλή περιεκτικότητα σε φλαβονοειδή, αλλάζει ευεργετικά τις μεταβολικές αποκρίσεις του εντέρου σε άτομα με χαρακτηριστικά μεταβολικού συνδρόμου.

 Τις τελευταίες δεκαετίες, η δυτική διατροφή και ο τρόπος ζωής αναδύονται και εξαπλώνονται παγκοσμίως. Αυτό θέτει ένα σημαντικό ζήτημα για τη δημόσια υγεία, καθώς αυτός ο τρόπος ζωής έχει εμπλακεί στην ανάπτυξη διαφόρων μεταβολικών διαταραχών, όπως η παχυσαρκία, ο διαβήτης τύπου 2 και το μεταβολικό σύνδρομο (MetS).

- Advertisement -

Εκτός από τους παράγοντες που σχετίζονται με τη διατροφή και τον τρόπο ζωής, η σύνθεση της εντερικής μικροχλωρίδας θα πρέπει επίσης να θεωρείται ως παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει τον ανθρώπινο μεταβολισμό και την υγεία. Στόχος μελέτης που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Foods του mdpi στο ειδικό θέμα  Επιδράσεις λειτουργικών τροφίμων ή βιοδραστικών ενώσεων τροφίμων σε μεταβολικές ασθένειες που σχετίζονται με την εντερική μικροχλωρίδα, ήταν να διερευνήσει τις επιδράσεις ενός εκχυλίσματος εσπεριδοειδών πλούσιου σε φλαβονοειδή, στις μεταβολικές αποκρίσεις του εντέρου σε άτομα με χαρακτηριστικά μεταβολικού συνδρόμου. Μέχρι τώρα, τα δεδομένα σχετικά με τις επιδράσεις των φλαβονοειδών εσπεριδοειδών στις εντερικές αποκρίσεις στη μεταβολική υγεία των ανθρώπινων ατόμων και ιδιαίτερα εκείνων με μεταβολικές διαταραχές, ήταν σπάνια. 

 Σε εθελοντές, 12 εβδομάδες ημερήσιας συμπλήρωσης με 500 mg εκχυλίσματος εσπεριδοειδών με τυποποιημένη περιεκτικότητα εσπεριδίνης και ναρινγίνης, οδήγησε σε σημαντική μετατόπιση στο προφίλ  λιπαρών οξέων βραχείας αλυσίδας (SCFA) προς περισσότερο βουτυρικό σε σύγκριση με την ομάδα εικονικού φαρμάκου. Επιπλέον, υπήρξε μια τάση προς μείωση των επιπέδων καλπροτεκτίνης των κοπράνων, – δείκτης για φλεγμονή του εντέρου-, σε σύγκριση με το εικονικό φάρμακο. 

- Advertisement -

Αυτά τα αποτελέσματα υποδηλώνουν ότι η πρόσληψη εκχυλίσματος εσπεριδοειδών μπορεί να έχει θετική επίδραση στις μεταβολικές αποκρίσεις του εντέρου και μέσω αυτού, στην υγεία του ξενιστή σε άτομα με χαρακτηριστικά μεταβολικού συνδρόμου. Απαιτείται όμως περαιτέρω έρευνα για να δοθούν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους πιθανούς υποκείμενους μηχανισμούς και να μελετηθούν οι επιπτώσεις στις κλινικές παραμέτρους.

Για να διαβάσετε τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα