ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΜελέτη: Η κατανάλωση περισσότερων φρούτων μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της κατάθλιψης...

Μελέτη: Η κατανάλωση περισσότερων φρούτων μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της κατάθλιψης σε προχωρημένη ηλικία

3 λεπτά ανάγνωσης

Οι ειδικοί λένε ότι 3 έως 4 μερίδες φρούτων την ημέρα είναι ένας υγιής στόχος

Ξέρουμε ότι τα φρούτα στη διατροφή μας αυξάνουν την πρόσληψη φυτικών ινών, αυξάνουν τα επίπεδα αντιοξειδωτικών και κάνουν το δέρμα μας όμορφο και λαμπερό. Νέα έρευνα όμως δείχνει ότι η κατανάλωση φρούτων μας δίνει τη δυνατότητα να αποτρέψουμε και την κατάθλιψη σε προχωρημένη ηλικία! 

- Advertisement -

Στην μελέτη που διεξήχθη για περισσότερα από 20 χρόνια από το Εθνικό Πανεπιστήμιο της Σιγκαπούρης με τη συμμετοχή 13.000 ατόμων και τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύθηκαν πριν από μερικές ημέρες διαπιστώθηκε ότι τα άτομα στη μέση ηλικία που έτρωγαν περισσότερα φρούτα είχαν χαμηλότερα ποσοστά κατάθλιψης σε μεγαλύτερη ηλικία. Συγκεκριμένα, όσοι κατανάλωναν τα περισσότερα φρούτα (τουλάχιστον τρεις μερίδες την ημέρα) μείωσαν την πιθανότητα κατάθλιψης που σχετίζεται με την ηλικία κατά τουλάχιστον 21%.

Τα ευρήματα θα μπορούσαν να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην πρόληψη μιας πάθησης ψυχικής υγείας που είναι εξαιρετικά συχνή στους ηλικιωμένους πληθυσμούς.

- Advertisement -

«Μελέτες σε όλο τον κόσμο έχουν υπολογίσει ότι ο επιπολασμός των συμπτωμάτων κατάθλιψης σε μεγάλη ηλικία κυμαίνεται από 17,1% έως 34,4% και μεταξύ εκείνων με ήπια ή υποκλινικά συμπτώματα κατάθλιψης, το 8-10%  μπορεί να μεταβεί σε μείζονα κατάθλιψη κάθε χρόνο. Αυτό σχετίζεται με μειωμένη ποιότητα ζωής και αυξημένο κίνδυνο νοσηρότητας και θνησιμότητας», δήλωσε η επικεφαλής της μελέτης Woon Puay Ο Koh, MBBS, PhD, καθηγήτρια στο Ερευνητικό Πρόγραμμα Υγιεινής Μακροζωίας του Εθνικού Πανεπιστημίου της Σιγκαπούρης.

Η μελέτη Journal of Nutrition, Health and Aging ξεκίνησε με δεδομένα από το 1993-1998. Αυτή τη στιγμή, 13.738 ενήλικες στη Σιγκαπούρη κλήθηκαν να απαντήσουν σε λεπτομερείς ερωτήσεις σχετικά με την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών. Η βασική ηλικία τους ήταν 52,4 ετών. Πάνω από δύο δεκαετίες αργότερα, σε μια περίοδο συνέντευξης 2014-2016, όταν οι συμμετέχοντες είχαν μέση ηλικία 72,5 ετών, αξιολογήθηκαν χρησιμοποιώντας την Κλίμακα Γηριατρικής Κατάθλιψης, ένα εργαλείο κλινικού ελέγχου που χρησιμοποιείται σε πολλές χώρες για τον εντοπισμό της κατάθλιψης σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας.

Όσο περισσότερα φρούτα είχαν δηλώσει ότι έτρωγαν στο ερωτηματολόγιο της δεκαετίας του 1990, τόσο χαμηλότερη ήταν η πιθανότητα να εμφανίσουν κατάθλιψη περίπου 20 χρόνια αργότερα.

Τα εν λόγω φρούτα ήταν 14 συγκεκριμένες επιλογές που καταναλώνονται συνήθως στη Σιγκαπούρη. Μεταξύ αυτών, το πορτοκάλι , το μανταρίνι, η παπάγια , η μπανάνα και το καρπούζι συνδέθηκαν συγκεκριμένα με μειωμένες πιθανότητες κατάθλιψης.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα