ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΜελέτη: Η αυξημένη κατανάλωση καφέ οδηγεί σε πιο υγιές ήπαρ σε παχύσαρκους...

Μελέτη: Η αυξημένη κατανάλωση καφέ οδηγεί σε πιο υγιές ήπαρ σε παχύσαρκους με διαβήτη τύπου 2

2 λεπτά ανάγνωσης

Νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι η αυξημένη κατανάλωση καφέ μπορεί να μειώσει τη σοβαρότητα της μη αλκοολικής λιπώδους νόσου του ήπατος σε άτομα με διαβήτη τύπου 2.

Νέα επιστημονική μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Nutrients, δείχνει ότι η καφεΐνη, οι πολυφαινόλες και άλλα φυσικά συστατικά που βρίσκονται στον καφέ μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση της σοβαρότητας της μη αλκοολικής λιπώδους νόσου του ήπατος (NAFLD) στους υπέρβαρους με διαβήτη τύπου 2 .  

- Advertisement -

Το NAFLD είναι ένας συλλογικός όρος για τις ηπατικές διαταραχές που προκαλούνται από τη συσσώρευση λίπους στο ήπαρ. Αυτά μπορεί να οδηγήσουν σε ηπατική ίνωση, η οποία μπορεί να εξελιχθεί σε κίρρωση (ουλές του ήπατος) και καρκίνο του ήπατος. Η NAFLD δεν είναι αποτέλεσμα υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ, αλλά είναι συχνά αποτέλεσμα ενός ανθυγιεινού τρόπου ζωής με λίγη άσκηση και δίαιτα υψηλής θερμιδικής αξίας.

Οι ερευνητές εξέτασαν 156 μεσήλικες οριακά παχύσαρκους σχετικά με την κατανάλωση καφέ, από τους οποίους οι 98 είχαν διαβήτη τύπου 2. 

- Advertisement -

Οι συμμετέχοντες στη μελέτη που κατανάλωναν περισσότερο καφέ είχαν πιο υγιές συκώτι και λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν ηπατική ίνωση, ενώ υψηλότερα επίπεδα συστατικών καφέ χωρίς καφεΐνη συσχετίστηκαν σημαντικά με μειωμένες βαθμολογίες δείκτη λιπώδους ήπατος. Η μελέτη προτείνει ότι για τους υπέρβαρους ασθενείς με διαβήτη 2, η υψηλότερη πρόσληψη καφέ σχετίζεται με λιγότερο σοβαρή NAFLD .

Η ερευνητική μελέτη δημοσιεύεται στο Nutrients , με τίτλο: « Η αυξημένη πρόσληψη συστατικών καφέ και καφεΐνης χωρίς καφεΐνη σχετίζεται με μειωμένη σοβαρότητα της NAFLD σε άτομα με διαβήτη τύπου 2». Χορηγήθηκε από το Institute for Scientific Information on Coffee (ISIC).

Πηγή: https://www.mdpi.com/2072-6643/15/1/4

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα