ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΜελέτη: Ευεργετική η επίδραση των μύρτιλλων σε γυναίκες σε εμμηνόπαυση

Μελέτη: Ευεργετική η επίδραση των μύρτιλλων σε γυναίκες σε εμμηνόπαυση

3 λεπτά ανάγνωσης

Τα μύρτιλλα βελτιώνουν τη λειτουργία του ενδοθηλίου σε γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση με υψηλή αρτηριακή πίεση, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη.

Τα μύρτιλλα βελτιώνουν τη λειτουργία του ενδοθηλίου σε γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση με υψηλή αρτηριακή πίεση, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, η οποία πραγματοποιήθηκε από ομάδα ερευνητών του Κρατικό Πανεπιστημίου του Κολοράντο (CSU) και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Food and Function. Επικεφαλής και συγγραφέας της μελέτης, ήταν η Dr. Sarah Johnson, επίκουρη καθηγήτρια στο Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Ανθρώπινης Διατροφής του πανεπιστημίου, η οποία ασχολείται τα τελευταία χρόνια με τις ευεργετικές ιδιότητες των μύρτιλλων. Την μελέτη υποστήριξαν, το Συμβούλιο Highbush Blueberry των ΗΠΑ και το Εθνικό Ινστιτούτο Τροφίμων και Γεωργίας του USDA, σύμφωνα με το Nutra Ingredients.

- Advertisement -

    “Δείξαμε ότι η κατανάλωση 22 g την ημέρα λυοφιλοποιημένης σκόνης μύρτιλλων για 12 εβδομάδες βελτίωσε σημαντικά την ενδοθηλιακή λειτουργία, αλλά όχι την αρτηριακή πίεση, σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες με υπέρταση πάνω από το φυσιολογικό. Αυτά τα ευρήματα είναι κλινικά σημαντικά λαμβάνοντας υπόψη τον επιπολασμό της ενδοθηλιακής δυσλειτουργίας σε αυτόν τον πληθυσμό και τον κεντρικό ρόλο της στην παθοφυσιολογία των καρδιαγγειακών παθήσεων”, είπε η ομάδα.

     Σύμφωνα με το Αμερικανικό Κολέγιο Καρδιολογίας, η εμμηνόπαυση σχετίζεται με διπλάσια αύξηση της υπέρτασης, με επιπολασμό 75% σε γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση στις ΗΠΑ. Η υπέρταση, με τη σειρά της, αποδυναμώνει την ενδοθηλιακή λειτουργία, η οποία ρυθμίζει τη ροή του αίματος, την πήξη και την ανοσία. “Οι γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση, με έλλειψη οιστρογόνων έχουν καταστολή της ενδοθηλιακής λειτουργίας που προκαλείται από το οξειδωτικό στρες, η οποία επιδεινώνεται από την υψηλή αρτηριακή πίεση”, εξήγησαν οι ερευνητές. “Προηγούμενη έρευνα υποδηλώνει ότι τα βατόμουρα μπορεί να βελτιώσουν τη λειτουργία του ενδοθηλίου μέσω της μείωσης του οξειδωτικού στρες, ενώ παράλληλα ασκούν και άλλα καρδιαγγειακά οφέλη”. “Αυτή είναι η πρώτη μελέτη που αξιολογεί την επίδραση των βατόμουρων στην ενδοθηλιακή λειτουργία σε γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση, με υπέρταση πάνω από το φυσιολογικό”, είπε η Dr. Johnson. “Ορισμένες μελέτες δείχνουν ότι τα οφέλη μπορεί να προέρχονται από τη μείωση του οξειδωτικού στρες και τα ευρήματά μας συμφωνούν με αυτό”.

- Advertisement -

Η κλινική δοκιμή πραγματοποιήθηκε σε 43 γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση, ηλικιών 45-65,με έλλειψη οιστρογόνων, με αυξημένη αρτηριακή πίεση ή υπέρταση σταδίου 1. Τυχαία επιλεγμένες, κάποιες κατανάλωναν 22g λυοφιλοποιημένης σκόνης μύρτιλλων και κάποιες εικονική σκόνη (placebo), για 12 εβδομάδες. “Βρήκαμε αυξήσεις στους βιοδείκτες αίματος των πολυφαινολών (φυτοχημικά που βρίσκονται στα μύρτιλλα) και στον μεταβολισμό αυτών των πολυφαινολών από τη μικροχλωρίδα του εντέρου, αλλά προς το παρόν δεν είναι γνωστό πώς αυτοί οι βιοδείκτες αίματος ή η μικροχλωρίδα του εντέρου συνδέονται με τις ευεργετικές επιπτώσεις στην υγεία που παρατηρήσαμε”, είπε η Dr. Johnson.

    Η Johnson εργάζεται σε περεταίρω πρόσθετες δοκιμές σχετικά με τις επιπτώσεις της κατανάλωσης βατόμουρου σε διαφορετικούς πληθυσμούς όπως σε μεσήλικες/ηλικιωμένους ενήλικες για την καρδιαγγειακή υγεία. Πραγματοποιεί επίσης ένα συλλογικό έργο για την αξιολόγηση του συνδυασμού μύρτιλων με ορό γάλακτος και νέων φυτικών πρωτεϊνών (κάνναβη και μπιζέλι) βιοδιαθεσιμότητα πολυφαινολών βατόμουρου.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα