ΑρχικήΕπιστήμηΚόπωση μετά από Covid: Το αμινοξύ που βοηθάει - Νέα μελέτη

Κόπωση μετά από Covid: Το αμινοξύ που βοηθάει – Νέα μελέτη

2 λεπτά ανάγνωσης

Νέα στοιχεία για την καταπολέμηση του συνδρόμου κόπωσης μετά από Covid-19.

Το σύνδρομο μετα-ιικής κόπωσης που εμφανίζονται μετά από covid -19, χαρακτηρίζεται από αδυναμία συμμετοχής σε δραστηριότητες ρουτίνας που ήταν δυνατές πριν τη νόσο, που διαρκούν περισσότερο από 6 μήνες και συνοδεύονται από κόπωση, αδιαθεσία μετά την καταπόνηση και μη αναζωογονητικό ύπνο. Η ανάπτυξη μιας αποτελεσματικής και βολικής στρατηγικής παρέμβασης για τη μείωση του συνδρόμου κόπωσης μετά την COVID-19, καθίσταται επομένως υψίστης σημασίας για τη μείωση του υψηλού φόρτου ασθενειών. 

- Advertisement -

 Τα αποτελέσματα από μια πρόσφατη κλινική δοκιμή που δημοσιεύτηκε στο Food Science & Nutrition υποδεικνύουν ότι η διατροφική κρεατίνη μπορεί επίσης να ωφελήσει άτομα που αντιμετωπίζουν σύνδρομο κόπωσης μετά την COVID-19 (γνωστό και ως μακρά COVID). Το αμινοξύ κρεατίνη είναι απαραίτητο για την υγεία των μυών και του εγκεφάλου και οι άνθρωποι συνήθως χρησιμοποιούν συμπληρώματα κρεατίνης για να βελτιώσουν την απόδοση της άσκησης και να αυξήσουν τη μυϊκή μάζα.

Σε πειραματική μελέτη, 12 άτομα με σύνδρομο κόπωσης μετά την COVID-19 τυχαιοποιήθηκαν για να λάβουν ένα εικονικό φάρμακο ή 4 γραμμάρια μονοϋδρικής κρεατίνης την ημέρα για 6 μήνες. Η πρόσληψη κρεατίνης προκάλεσε σημαντική αύξηση των επιπέδων κρεατίνης στους μύες των ποδιών και σε όλο τον εγκέφαλο τόσο σε 3μηνη όσο και σε 6μηνη παρακολούθηση. Η λήψη συμπληρωμάτων κρεατίνης οδήγησε επίσης σε σημαντική μείωση της γενικής κόπωσης μετά από 3 μήνες λήψης και βελτίωσε σημαντικά τις βαθμολογίες για πολλά συμπτώματα που σχετίζονται με το σύνδρομο κόπωσης μετά το COVID-19 – όπως απώλεια γεύσης, δυσκολίες στην αναπνοή, πόνους στο σώμα, πονοκεφάλους και δυσκολίες συγκέντρωση—στην 6μηνη παρακολούθηση.

- Advertisement -

«Η έγκριση της κρεατίνης μπορεί να έχει μεγάλη σημασία για την αντιμετώπιση αυτής της διαδεδομένης πάθησης, αλλά απαιτούνται πρόσθετες μελέτες για να επιβεβαιωθούν τα ευρήματά μας σε διάφορες κοόρτες μετά την COVID-19», δήλωσε ο αντίστοιχος συγγραφέας Sergej M. Ostojic, MD, PhD, από το Πανεπιστήμιο του Novi της Σερβίας.

Για να διαβάσετε τη μελέτη πατήστε στον σύνδεσμο https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/fsn3.3597

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα