ΑρχικήυγείαΚαρότα: Μία μικρή προσθήκη μία τεράστια βελτίωση για την ανθρώπινη υγεία

Καρότα: Μία μικρή προσθήκη μία τεράστια βελτίωση για την ανθρώπινη υγεία

3 λεπτά ανάγνωσης

Μελέτη αποκαλύπτει τα οφέλη αυτής της μικρής προσθήκης στη διατροφή.

   Η κατανάλωση λαχανικών καθημερινά είναι γνωστό ότι προάγει την υγεία. Τώρα μια νέα μελέτη αποκαλύπτει πως έστω και μόνο λίγα καρότα την εβδομάδα, μπορούν να αυξήσουν σημαντικά τα καροτενοειδή του δέρματος σε νεαρούς ενήλικες. Τα επίπεδα αυτών των φυτοθρεπτικών συστατικών αυξήθηκαν ακόμη περισσότερο όταν αυτό το υγιεινό σνακ συνδυάστηκε με μια πολυβιταμίνη που περιείχε το καροτενοειδές βήτα καροτίνη.

- Advertisement -

   Τα καροτενοειδή, τα οποία είναι υπεύθυνα για το έντονο κόκκινο, πορτοκαλί και κίτρινο χρώμα πολλών φρούτων και λαχανικών, μπορούν να μετρηθούν στο δέρμα και έτσι να υπολογιστεί η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, καθώς η διατροφή είναι η μόνη πηγή αυτών των χρωστικών. Τα υψηλότερα επίπεδα καροτενοειδών του δέρματος συνδέονται με αυξημένη αντιοξειδωτική προστασία και χαμηλότερο κίνδυνο χρόνιων ασθενειών όπως οι καρδιακές παθήσεις και ορισμένοι καρκίνοι. Αυτός ο δείκτης αντανακλά επίσης τη βελτιωμένη υγεία του δέρματος και τη λειτουργία του ανοσοποιητικού.

    Για τη μελέτη, που παρουσιάστηκε στο NUTRITION 2024, οι ερευνητές χώρισαν τυχαία 60 νεαρούς ενήλικες σε ομάδες που έλαβαν μια παρέμβαση τεσσάρων εβδομάδων είτε από φέτες μήλου Granny Smith (έλεγχος), 100 γραμμάρια (περίπου μισό φλιτζάνι) παιδικά καρότα, ένα πολυβιταμινούχο συμπλήρωμα που περιέχει βήτα καροτίνη ή συνδυασμός baby carrots και του συμπληρώματος. Πριν και μετά την παρέμβαση, χρησιμοποίησαν ένα μη επεμβατικό όργανο φασματοσκοπίας ερευνητικού βαθμού που ονομάζεται VeggieMeter για να ανιχνεύσει και να ποσοτικοποιήσει τα καροτενοειδή στο δέρμα των συμμετεχόντων στη μελέτη.

- Advertisement -

   Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την παρέμβαση, οι βαθμολογίες των καροτενοειδών του δέρματος αυξήθηκαν σημαντικά κατά 10,8% στην ομάδα που λάμβανε τα baby καρότα και κατά 21,6% στην ομάδα που έλαβε τα καρότα και το συμπλήρωμα. Τα επίπεδα καροτενοειδών στο δέρμα δεν άλλαξαν στην ομάδα ελέγχου ή σε αυτές που έλαβαν μόνο το συμπλήρωμα.

   Δεδομένου ότι η συσσώρευση καροτενοειδών δεν αυξήθηκε μόνο με συμπληρώματα πολυβιταμινών, ενδέχεται να υπάρχουν διαφορές στον τρόπο με τον οποίο απορροφώνται τα καροτενοειδή, ανάλογα με το αν προέρχονται από τροφές ή συμπληρώματα. Οι ερευνητές θα ήθελαν να εξερευνήσουν τον μηχανισμό πίσω από αυτά τα ευρήματα και να μελετήσουν τα αποτελέσματα άλλων τροφών πλούσιων σε καροτενοειδή, όπως η γλυκοπατάτα ή τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

https://www.dropbox.com/scl/fi/m57339rfkp79bdr9jrow0/Simmons-abstract.docx?rlkey=7kyx7f15khpzem7mplmjgy59z&e=1&dl=0

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα