ΑρχικήΝέαΗ υγιεινή τροφή θα θρέψει το μυαλό σας!

Η υγιεινή τροφή θα θρέψει το μυαλό σας!

3 λεπτά ανάγνωσης

Νέα μελέτη επισημαίνει ξανά τη σημασία της διατροφής στην υγεία του μυαλού.

   Μεγαλύτερη υγεία του εγκεφάλου και ψυχική ευεξία παρουσίασαν τα άτομα που ακολουθούν μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή, σύμφωνα με μια νέα έρευνα που πραγματοποιήθηκε από ερευνητές του πανεπιστημίου του Fudan. Τα ευρήματα, που προέρχονται από 180.000 συμμετέχοντες, εξετάζουν πώς η διατροφή επηρεάζει την ψυχική υγεία, τη γνωστική λειτουργία και τη γενική υγεία.

- Advertisement -

   Χρησιμοποιώντας έναν συνδυασμό διαδικτυακών ερωτηματολογίων και προηγμένων τεχνικών μηχανικής μάθησης, οι ερευνητές κατηγοριοποίησαν τις διατροφικές προτιμήσεις των συμμετεχόντων σε 10 ομάδες, που κυμαίνονται από το αλκοόλ μέχρι τα φρούτα και το κρέας. Από την ανάλυση, ήταν σαφές ότι τα άτομα που ακολουθούσαν μια υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή έδειξαν καλύτερη υγεία του εγκεφάλου. Συμπεριλαμβανομένης της γνωστικής λειτουργίας και των αυξημένων ποσοτήτων φαιάς ουσίας που σχετίζονται με τη νοημοσύνη, σε σύγκριση με εκείνες με λιγότερο ποικίλες δίαιτες.

   Με τον ίδιο τροπο που η υγιεινή διατροφή συνδέεται με πιο υγιή εγκέφαλο, προηγούμενη μελέτη έδειξε πως ηκατανάλωση εξαιρετικά επεξεργασμένων τροφίμων συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο κατάθλιψης στις γυναίκες. Η έρευνα έδειξε επίσης μια σημαντική συσχέτιση μεταξύ του αυξημένου ΔΜΣ και των προβλημάτων ψυχικής υγείας, εντονότερη μεταξύ μεσήλικων και ηλικιωμένων γυναικών. Προηγούμενες μελέτες εξέτασαν τη σχέση μεταξύ της ποιότητας της διατροφής και της εμφάνισης συμπτωμάτων κατάθλιψης. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι δίαιτες που χαρακτηρίζονται από προφλεγμονώδεις τροφές μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά την ψυχική ευεξία . 

- Advertisement -

   Ο επικεφαλής συγγραφέας καθηγητής Jianfeng Feng υπογραμμίζει τη σημασία της καθιέρωσης υγιεινών διατροφικών συνηθειών νωρίς στη ζωή. «Η ανάπτυξη μιας υγιεινής ισορροπημένης διατροφής από μικρή ηλικία είναι ζωτικής σημασίας για την υγιή ανάπτυξη», τονίζει. «Οι οικογένειες και τα σχολεία θα πρέπει να προσφέρουν μια ποικιλία από θρεπτικά γεύματα και να καλλιεργούν ένα περιβάλλον που να υποστηρίζει τη σωματική και ψυχική τους υγεία». 

   Οι γενετικοί παράγοντες μπορεί να συμβάλλουν στη συσχέτιση μεταξύ διατροφής και υγείας του εγκεφάλου, υποδηλώνοντας ότι ένας συνδυασμός γενετικής και επιλογών τρόπου ζωής διαμορφώνει τη συνολική μας ευημερία.

   Ο συν-συγγραφέας Wei Cheng από το Πανεπιστήμιο Fudan τονίζει την επείγουσα ανάγκη για αυξημένη διατροφική ευαισθητοποίηση και πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες σε διαφορετικούς πληθυσμούς. «Τα ευρήματά μας υπογραμμίζουν τις συσχετίσεις μεταξύ των διατροφικών προτύπων και της υγείας του εγκεφάλου, προτρέποντας για συντονισμένες προσπάθειες για την προώθηση της διατροφικής ευαισθητοποίησης και την προώθηση πιο υγιεινών διατροφικών συνηθειών σε διαφορετικούς πληθυσμούς», δηλώνει ο Cheng.

   Ο Δρ Richard Pemberton, Πιστοποιημένος ιατρός του τρόπου ζωής και γενικός ιατρός στο Hexagon Health, σχολιάζει τον αντίκτυπο που θα μπορούσε να έχει αυτή η έρευνα λέγοντας: «Αυτή η συναρπαστική έρευνα αποδεικνύει περαιτέρω ότι μια κακή διατροφή επηρεάζει αρνητικά όχι μόνο τη σωματική μας υγεία αλλά και την ψυχική και εγκεφαλική μας υγεία». εξηγεί. «Ελπίζουμε επίσης ότι αυτό παρέχει περαιτέρω στοιχεία που θα μας παρακινήσουν όλους να κάνουμε καλύτερες επιλογές τρόπου ζωής, να βελτιώσουμε την υγεία μας και να μειώσουμε τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων ασθενειών».

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα