ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΗ θεραπεία της παιδικής παχυσαρκίας πρέπει να αρχίζει στην προσχολική ηλικία και...

Η θεραπεία της παιδικής παχυσαρκίας πρέπει να αρχίζει στην προσχολική ηλικία και όχι στη εφηβεία

2 λεπτά ανάγνωσης

Αποτελεσματική η έγκαιρη αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας μέσω της υποστήριξης των γονιών.

Η έγκαιρη αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας έχει αποτελέσματα τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και σε βάθος χρόνου, σύμφωνα με μελέτη του σουηδικού πανεπιστημίου «Karolinska Institutet», που δημοσιεύεται στο περιοδικό «The International Journal of Obesity».

- Advertisement -

Οι ερευνητές παρακολούθησαν πάνω από 170 μικρά παιδιά στη Σουηδία που είχαν λάβει θεραπεία για διαγνωσμένη παχυσαρκία. Τα παιδιά, ηλικίας 4-6 ετών, συμμετείχαν στην έρευνα, μέσω παιδιατρικών κλινικών στην περιοχή της Στοκχόλμης. Μαζί με τους γονείς τους κατανεμήθηκαν σε τρεις κατηγορίες θεραπείας: τυπική θεραπεία, όπου τα παιδιά και οι γονείς είχαν συναντήσεις για τη διατροφή και την άσκηση με γιατρό, παιδίατρο ή/και διαιτολόγο, καθώς και ομάδα γονικής υποστήριξης ή ομάδα γονικής υποστήριξης με μετέπειτα τηλεφωνική υποστήριξη. Στις δύο ομάδες γονικής υποστήριξης δεν συμμετείχαν τα παιδιά και το επίκεντρο ήταν πώς οι γονείς θα μπορούσαν να προωθήσουν τον υγιεινό τρόπο ζωής στην οικογένεια με θετικό τρόπο και χωρίς συγκρούσεις.

Όπως διαπιστώθηκε, τα παιδιά και στις τρεις ομάδες βελτίωσαν την κατάσταση του βάρους τους και είδαν μείωση του βαθμού παχυσαρκίας τους. Τα παιδιά των οποίων οι γονείς έλαβαν γονική υποστήριξη, είχαν τα καλύτερα αποτελέσματα, ιδίως όσα έλαβαν και τηλεφωνήματα παρακολούθησης. «Διαπιστώσαμε, επίσης, ότι περισσότερα παιδιά σε αυτό το τρίτο γκρουπ παρουσίασαν κλινικά σημαντική βελτίωση της κατάστασης του βάρους τους που σχετιζόταν με καλύτερη μεταβολική υγεία, δηλαδή καλύτερα επίπεδα λιπιδίων και γλυκόζης στο αίμα», επισημαίνει η επικεφαλής ερευνήτρια, Πολίνα Νόβικα, αναπληρώτρια καθηγήτρια Παιδιατρικής Επιστήμης στο Karolinska Institutet και καθηγήτρια Τροφίμων, Διατροφής και Διαιτολογίας στο Πανεπιστήμιο της Ουψάλα.

- Advertisement -

Ενώ η παχυσαρκία είναι δύσκολο να αντιμετωπιστεί, παρατηρεί η ίδια, η μελέτη δείχνει ότι η εντατική θεραπεία είναι ασφαλής και αποτελεσματική για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, «πολύ πιο αποτελεσματική από ό,τι αν αρχίσετε να τα θεραπεύετε στην εφηβεία τους».

AΠΕ

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα