ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΗ «πρωτόγονη» δίαιτα που μειώνει τον κίνδυνο ασθενειών και οδηγεί σε απώλεια...

Η «πρωτόγονη» δίαιτα που μειώνει τον κίνδυνο ασθενειών και οδηγεί σε απώλεια βάρους

3 λεπτά ανάγνωσης

Tα «σύγχρονα», επεξεργασμένα γεύματα έχουν συμβάλει στην εκτίναξη των ποσοστών παχυσαρκίας, διαβήτη και καρδιακών παθήσεων.

Η τήρηση μιας πιο «πρωτόγονης» διατροφής που δεν περιλαμβάνει γαλακτοκομικά, μοσχάρι ή σιτάρι μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών και να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Cell.

- Advertisement -

Οι ειδικοί έχουν προειδοποιήσει ότι τα σύγχρονα γεύματα, τα οποία είναι ιδιαίτερα επεξεργασμένα και έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, έχουν συμβάλει στην εκτίναξη των ποσοστών παχυσαρκίας, διαβήτη και καρδιακών παθήσεων.

Ωστόσο, μια νεοαναπτυγμένη διατροφή, εμπνευσμένη από τις διατροφικές συνήθειες των προγόνων μας, μπορεί να είναι εξαιρετικά ευεργετική, είπαν. Μια ομάδα, από το University College του Cork, στρατολόγησε 30 άτομα, τα οποία είτε συνέχισαν να τρώνε κανονικά είτε δοκίμασαν τη δίαιτα «Non-Industrialised Microbiome Restore» (NiMe) για τρεις εβδομάδες.

- Advertisement -

Σε όσους έκαναν τη νέα δίαιτα δόθηκαν σχέδια γευμάτων εμπνευσμένα από το τι τρώνε οι άνθρωποι που ζουν στην αγροτική Παπούα Νέα Γουινέα.

Η δίαιτα έχει φυτική βάση, αποτελείται κυρίως από λαχανικά και όσπρια όπως φακές και ρεβίθια, και είναι πολύ πλούσια σε φυτικές ίνες και περιλαμβάνει μια μικρή μερίδα ζωικής πρωτεΐνης την ημέρα με τη μορφή σολομού, κοτόπουλου ή χοιρινού κρέατος.

Ωστόσο, δεν επιτρέπονται γαλακτοκομικά, βοδινό κρέας ή σιτάρι και είναι πολύ χαμηλή η περιεκτικότητα σε επεξεργασμένα τρόφιμα. Παραδείγματα γευμάτων περιλαμβάνουν μια μερίδα γλυκοπατάτας και μαύρα φασόλια για πρωινό, μαζί με ένα μπολ με μανταρίνια. Το μεσημεριανό γεύμα αποτελείται από μια σαλάτα ταμπουλέ, γεμάτη με πολλά τραγανά λαχανικά, ακολουθούμενη από μερικά αχλάδια. Τα σνακ περιλαμβάνουν αμύγδαλα και αποξηραμένα βερίκοκα. και η μέρα μπορεί να ολοκληρωθεί με ένα δείπνο που αποτελείται από ψητό χοιρινό φιλέτο, ψητές πατάτες και αγκινάρες Ιερουσαλήμ, καθώς και λαχανοσαλάτα.

Άλλα γεύματα που καταναλώνονται τακτικά σε αυτές τις αγροτικές κοινότητες περιλαμβάνουν ρύζι, αγγούρι, λάχανο, μπιζέλια και κρεμμύδια.

Η ανάλυση αποκάλυψε ότι κατά τη διάρκεια της μελέτης, κατά μέσο όρο η δίαιτα μείωσε τα επίπεδα της «κακής» χοληστερόλης κατά 17%, μείωσε το σάκχαρο στο αίμα κατά 6% και μείωσε τα επίπεδα της C-αντιδρώσας πρωτεΐνης – ένδειξη φλεγμονής και καρδιακής νόσου – κατά 14%. Παρόλο που οι συμμετέχοντες δεν κατανάλωναν λιγότερες θερμίδες κατά τη δίαιτα, έχασαν περισσότερο βάρος σε σύγκριση με εκείνους που έτρωγαν κανονικά.

Όλες οι βελτιώσεις συνδέθηκαν επίσης με ευεργετικές αλλαγές στο μικροβίωμα του εντέρου των συμμετεχόντων, το σπίτι τρισεκατομμυρίων βακτηρίων που παίζουν ζωτικό ρόλο στην υγεία μας, δήλωσαν οι ερευνητές.

Τα ευρήματα αυτά θα μπορούσαν να διαμορφώσουν μελλοντικές διατροφικές οδηγίες και να εμπνεύσουν την ανάπτυξη νέων προϊόντων και συστατικών τροφίμων, καθώς και θεραπευτικών ουσιών που στοχεύουν στο μικροβίωμα. Οι ερευνητές δήλωσαν ότι θα μοιραστούν τις συνταγές τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε ένα δωρεάν διαδικτυακό βιβλίο μαγειρικής, ώστε «όλοι να μπορούν να τις απολαύσουν και να βελτιώσουν την υγεία τους».

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα