ΑρχικήΕπιστήμηΆρθρα / Δημοσιεύσεις / ΒιβλίαΗ μπύρα Lager, με ή χωρίς αλκοόλ, βοηθάει το μικροβίωμα του εντέρου...

Η μπύρα Lager, με ή χωρίς αλκοόλ, βοηθάει το μικροβίωμα του εντέρου των ανδρών

2 λεπτά ανάγνωσης

Όπως και το κρασί, έτσι και η μπύρα μπορεί να έχει οφέλη για την υγεία όταν καταναλώνεται με μέτρο.

Οι μη αλκοολούχες μπύρες έχουν γίνει εξαιρετικά δημοφιλείς τα τελευταία χρόνια, όμως έχουν μείνει κάποια ερωτηματικά για το κατά πόσο είναι υγιεινές.

- Advertisement -

Σε μια πιλοτική μελέτη, οι ερευνητές στο ACS Journal of Agricultural and Food Chemistry αναφέρουν ότι σε σύγκριση με το προ-δοκιμαστικό μικροβίωμα τους, οι άνδρες που έπιναν είτε μία αλκοολική είτε μη αλκοολική μπύρα καθημερινά είχαν ένα πιο ποικίλο σύνολο μικροβίων του εντέρου, το οποίο μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για ορισμένες ασθένειες.

Τρισεκατομμύρια μικροοργανισμοί κατοικούν στις ανθρώπινες γαστρεντερικές οδούς, επηρεάζοντας άμεσα την ευημερία του ξενιστή τους. Μελέτες έχουν δείξει ότι όταν υπάρχουν περισσότεροι τύποι βακτηρίων, οι άνθρωποι τείνουν να έχουν μικρότερη πιθανότητα ανάπτυξης χρόνιων ασθενειών, όπως καρδιακές παθήσεις και διαβήτης.

- Advertisement -

Η μπύρα περιέχει ενώσεις, όπως οι πολυφαινόλες, καθώς και μικροοργανισμούς από τη ζύμωση της, που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την ποικιλία των μικροβίων στο ανθρώπινο έντερο. Μια προηγουμένως δημοσιευμένη “cross-over” μελέτη έδειξε ότι όταν – τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες – κατανάλωναν μη αλκοολούχα μπύρα lager για 30 ημέρες, η ποικιλομορφία του μικροβιώματος του εντέρου τους αυξήθηκε. Πολλοί από αυτούς τους ίδιους ανθρώπους ήταν επίσης σε μια δεύτερη ομάδα που έπινε μια αλκοολική εκδοχή της μπύρας, και δεν είχε το ίδιο αποτέλεσμα.

Σε μια νέα διπλή τυφλή μελέτη, 19 υγιείς άνδρες χωρίστηκαν τυχαία σε δύο ομάδες που έπιναν 311ml υγρού είτε αλκοολούχας είτε μη αλκοολούχας μπύρας, μαζί με το δείπνο για 4 εβδομάδες. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι στο τέλος της περιόδου των 4 εβδομάδων, και οι δύο ομάδες είχαν μεγαλύτερη βακτηριακή ποικιλομορφία στο μικροβίωμα του εντέρου τους και υψηλότερα επίπεδα αλκαλικής φωσφατάσης κοπράνων, υποδεικνύοντας βελτίωση της εντερικής υγείας.

Οι ερευνητές προτείνουν ότι αυτά τα αποτελέσματα θα μπορούσαν να διαφέρουν από αυτά της προηγούμενης μελέτης, λόγω των διαφορετικών σχεδίων των δοκιμών και επειδή οι συμμετέχοντες ζούσαν σε διαφορετικές κοινότητες. Με βάση αυτή την πιλοτική μελέτη, οι ερευνητές λένε ότι η κατανάλωση ενός μπουκαλιού μπύρας, ανεξάρτητα από την περιεκτικότητά της σε αλκοόλ, μπορεί να είναι ευεργετική για το μικροβίωμα του εντέρου και την εντερική υγεία των ανδρών. Ωστόσο, προσθέτουν ότι επειδή το ασφαλέστερο επίπεδο κατανάλωσης αλκοόλ δεν είναι κανένα, η μη αλκοολούχα μπύρα μπορεί να είναι η πιο υγιεινή επιλογή.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα