ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΗ κλιματική αλλαγή μας «ταΐζει» ζάχαρη: Έως και 5 περισσότερα γραμμάρια την...

Η κλιματική αλλαγή μας «ταΐζει» ζάχαρη: Έως και 5 περισσότερα γραμμάρια την ημέρα!

3 λεπτά ανάγνωσης

Έρευνα προβλέπει σημαντική αύξηση της κατανάλωσης ζάχαρης στα νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος έως το 2095

Η ζάχαρη είναι για πολλούς η εύκολη λύση για τόνωση ή παρηγοριά μέσα στην ημέρα. Όμως, μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Nature Climate Change υποστηρίζει ότι οι επιλογές μας δεν επηρεάζονται μόνο από τις συνήθειες ή τη βιομηχανία τροφίμων, αλλά και από τον καιρό.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Αυτό το γάλα μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο μόλυνσης από τον ιό της γρίπης των πτηνών – Προειδοποίηση CDC

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ελληνίδα Διατροφολόγος αποκαλύπτει τις δίαιτες που μας προστατεύουν από Alzheimer

- Advertisement -

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι για κάθε βαθμό Κελσίου που ανεβαίνει η θερμοκρασία πάνω από τους 12 βαθμούς, η καθημερινή κατανάλωση πρόσθετης ζάχαρης αυξάνεται κατά 0,7 γραμμάρια ανά άτομο. Αν και η ποσότητα φαίνεται μικρή, με το πέρασμα των μηνών και των ετών μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική αύξηση της πρόσληψης ζάχαρης, ιδιαίτερα σε χώρες όπου τα θερμά καλοκαίρια γίνονται όλο και πιο συχνά.

Εγγραφείτε στα FEA 2025 και ελάτε να γράψουμε μαζί μία ιστορία που αξίζει να ειπωθεί

Τα νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα ή περιορισμένη εκπαίδευση εμφανίζονται πιο ευάλωτα, καθώς οι οικογένειες που κερδίζουν λιγότερα από 25.000 δολάρια ετησίως αναμένεται να αυξήσουν την ημερήσια κατανάλωση ζάχαρης κατά σχεδόν 5 γραμμάρια μέχρι το 2095, ενώ όσοι δεν έχουν πανεπιστημιακό πτυχίο θα καταναλώνουν περίπου 3,5 γραμμάρια περισσότερα.

Αντίθετα, νοικοκυριά με υψηλά εισοδήματα ή μελών με πανεπιστημιακή μόρφωση φαίνεται να επηρεάζονται ελάχιστα. Η πρόσβασή τους σε πιο υγιεινές εναλλακτικές, αλλά και η χρήση κλιματισμού, μειώνουν την ανάγκη για ζαχαρούχα τρόφιμα και ποτά για δροσιά.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Θανατηφόρα μεθανόλη στα ποτά: Δράση για σαφείς ταξιδιωτικές οδηγίες σε προορισμούς νέων – Θα είναι και η Ελλάδα στη λίστα;

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Η Ίος στην κορυφή των ελληνικών προορισμών με τα πιο γευστικά τυριά για τους Ολλανδούς

Ένα ακόμη ενδιαφέρον εύρημα αφορά τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Όταν ο υδράργυρος ξεπερνά τους 30 βαθμούς Κελσίου, η κατανάλωση ζάχαρης μειώνεται ελαφρώς, πιθανότατα επειδή η υπερβολική ζέστη περιορίζει την όρεξη.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα