ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤα πικάντικα τρόφιμα δρουν θετικά στην αντιμετώπιση της νόσου του Αλτσχάιμερ

Τα πικάντικα τρόφιμα δρουν θετικά στην αντιμετώπιση της νόσου του Αλτσχάιμερ

2 λεπτά ανάγνωσης

Επί του παρόντος δεν υπάρχει γνωστή θεραπεία για τη νόσο του Αλτσχάιμερ, αλλά νέα έρευνα, η οποία συνδέει τη συγκεκριμένη ασθένεια με την κατανάλωση πικάντικων τροφίμων μπορεί να δώσει ελπίδα.

Παλαιότερα επικρατούσε η πεποίθηση ότι τα πικάντικα τρόφιμα μπορεί να ήταν ένας παράγοντας που συμβάλλει σε ασθένειες που προκαλούν γνωστικές διαταραχές, όπως η νόσος του Αλτσχάιμερ. Ωστόσο, νέα έρευνα δείχνει το αντίθετο, δηλαδή ότι η κατανάλωση τέτοιων τροφών θα μπορούσε στην πραγματικότητα να βοηθήσει στην αποφυγή της εν λόγω ασθένειας.

- Advertisement -

Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Chinese Medical Journal, επιστήμονες από το Third Military Medical University, το Qingdao University και το Fudan University εντόπισαν μια σχέση μεταξύ της κατανάλωσης πικάντικων τροφίμων και των επιπέδων των βιοδεικτών που σχετίζονται με τη νόσο Αλτσχάιμερ.

Η ομάδα πραγματοποίησε δύο παράλληλες μελέτες: μια μελέτη με ίσο αριθμό ασθενών με νόσο Αλτσχάιμερ και με άτομα με «φυσιολογικές γνωστικές διεργασίες» και μια άλλη μελέτη σε διπλάσιο αριθμό ατόμων χωρίς τη νόσο. Αξιολόγησαν την κατανάλωση πικάντικων τροφίμων χρησιμοποιώντας ένα «Ερωτηματολόγιο Συχνότητας Τροφίμων» (FFQ) που υπογράμμιζε τη συχνότητα κατανάλωσης ενός σταθερού αριθμού πικάντικων τροφίμων από αυτά τα άτομα, κατά την περίοδο της αξιολόγησης.

- Advertisement -

Επιπλέον, πραγματοποίησαν μια «Mini-Mental Status Examination» (MMSE), οι βαθμολογίες της οποίας καθόριζαν εάν το αξιολογούμενο άτομο δεν είχε καμία ή είχε ήπια, μέτρια ή σοβαρή γνωστική μείωση. Στη συνέχεια συνέκριναν τα αποτελέσματα του FFQ με τα επίπεδα βιοδεικτών που σχετίζονται με τη νόσο του Αλτσχάιμερ στους ασθενείς.

Προέκυψε ότι όσα άτομα έπασχαν από τη νόσο του Αλτσχάιμερ, κατανάλωναν λιγότερα πικάντικα τρόφιμα, σε σύγκριση με εκείνα που θεωρούνταν γνωστικά φυσιολογικά. Βρήκαν, επίσης, ότι οι βαθμολογίες FFQ συσχετίζονται θετικά με τις βαθμολογίες MMSE, υπονοώντας ότι η κατανάλωση πικάντικων φαγητών μπορεί να αλλάξει τη γνωστική κατάσταση και μπορεί να χρησιμεύσει ως προληπτική στρατηγική κατά της γνωστικής έκπτωσης.

«Η κατανάλωση πικάντικων τροφών σχετίζεται στενά με υψηλότερα γνωστικά επίπεδα και ανέστρεψε τους βιοδείκτες της νόσου του Αλτσχάιμερ στο εγκεφαλονωτιαίο υγρό, υποδηλώνοντας ότι μια δίαιτα πλούσια σε καψαϊκίνη μπορεί να έχει τη δυνατότητα να τροποποιήσει τη γνωστική κατάσταση και τις εγκεφαλικές παθολογίες που σχετίζονται με τη νόσο Αλτσχάιμερ», δήλωσε στο New Food Magazine ο Dr. Yan – Jiang Wang, ο συγγραφέας της μελέτης. 

Η καψαϊκίνη χρησιμοποιείται επί του παρόντος σε τοπικές κρέμες και τζελ για την ανακούφιση από τον οξύ νευροπαθητικό πόνο, τον ουραιμικό κνησμό και τη ρευματοειδή αρθρίτιδα και μπορεί, επίσης, να χρησιμοποιηθεί για τη θεραπεία του Αλτσχάιμερ στο μέλλον.

Αν και χρειάζεται ακόμα περισσότερη έρευνα, αυτή η μελέτη υποδηλώνει ότι τα πικάντικα τρόφιμα μπορούν πράγματι να αποδειχθούν χρήσιμα στην αναζήτηση μιας θεραπείας για αυτήν την ασθένεια.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα